almalé és kungfu Rólunk

BRÉKING: az Apple kikeverte a fehér színt!

Festéktörténeti mérföldkőhöz érkeztünk: annyi próbálkozás, méricskélés, számítógépes tervezés, laborban elvégzett kísérletezés, áttervezés, újabb kísérletezés majd kettős vakteszt lefolytatása után most úgy tűnik, végre sikerült előállítani az Apple titkos kutatóközpontjaiban a fehér színt.

A kaliforniai vállalat ugyanis megerősítette, hogy 2011 tavaszán megérkezik a fekete iPhone testvére. Legalábbis erre utal az az Apple Store-okban található leírás, aminek itt láthatjátok a fotóját:

Eddig is biztos voltam abban, hogy az Apple előtt nincs akadály, de most, hogy a fehér szín sem ellenség többé, én nem tudom, mi tudná eltántorítani a vállalatot a világhatalom megszerzésétől. 

Talán csak a kék szín.



Utazó iPhone: Vancouver

Utazónk nagy barátja a olimpiáknak is, és mivel ő valójában egy telefon, leginkább a téli sportok vonzzák. Mondhatnátok, hogy csak azért kötődik így a hóhoz, mivel mms-funkciót csak később kapott, vagy mert nem ismeri a 4G-s hálózatokat, de valójában pont az ellenkezője igaz: továbbra sincs szabvány USB-bemenet az oldalán.

Vancouverről még csak annyit, hogy a Wikipedia szerint „Skwxwú7mesh és Xwméthkwyiem” észak-amerikai bennszülött népek táborhelyeire épült, és hogy az ország harmadik legnagyobb metropolisza köthető a nevéhez. Igen. Ezek után nem maradt más, mint a képek:

Az egyik képen az olimpiai lánggal, a másikon egy utazó iPaddel az English Bay-ben.

Inutilnak ezúton is köszönjük a fotók felajánlását.



Steve Jobsot az alkalmazottjai is imádják

Nehéz elhinni, de a Glassdoor.com felmérése szerint a dolgozók körében legnépszerűbb vállalatvezető az Apple CEO-ja, Steve Jobs. A felmérés során egy öt pontos skálán lehetett értékelni a vezéreket, ebben az összesítésben a legtöbb pozitív visszajelzés Jobsra jött.

Eric 'Google' Schmidt és Mark 'Facebook' Zuckerberg hasonlóan szép eredményeket kapott, Steve Ballmer azonban csúnyán leszerepelt, szegényt majdnem annyian utálják, mint amennyien szeretik.

Szinte válaszként jött ez a felmérés egy nemrég folytatott beszélgetésünkre Csabával, amikor a Costes séfjéről, Miguel Rocha Vieiráról volt szó. Kiderült, hogy a szakmájval szemben végtelenül alázatos, az embereivel szemben maximalista, már-már zsarnoki mesterszakács olyan eredményt sem kapna a diagramon, mint Ballmer, és ekkor került szóba Steve Jobs is. Nem tudtuk eldönteni, hogy a hasonlóan perfekcionista zsarnok vajon mennyire népszerű a dolgozók körében, hiszen míg az Apple-nél a létrehozott termék képességei, népszerűsége egyértelműen a legjobb motiváció a dolgozóknak, és feledteti Jobs igazgatókon, felső vezetőkön levezetett ostorcsapásait, addig a konyhában nincs akkora öröm, ha egy étel megfelelő minőségben megy ki. A két Michelin-csillagig pedig sokan talán idegsokkot kapnak.

Mondjuk ne vegyük készpénznek a diagramot, a felmérés cégenként "legalább 50" ember megkérdezésével készült, a Microsoftnak viszont 89 ezer, az Apple-nek 49 ezer embere van.



Kutyának sem kell az iPhone Kínában

Miközben az okostelefonok piacán óriási robbanás volt 2010 második felében, az iPhone-eladások egyáltalán nem követték ezt a trendet a Morgan Keegan elemzése szerint. Miközben a teljes piac 200 százalékos növekedést ér el évről évre - az előző negyedévben ez 8-10 millió eladott készüléket jelentett -, iPhone-ból 500 ezer darabnál is kevesebb fogyott ebben az időszakban az 1,3 milliárd fős országban.

Az eladások fele Android-telefon volt, a Nokia így a tavalyi 70 százalékos okostelefon-tortaszeletét elég gyorsan elveszítette.

Tegyük hozzá, hogy az Apple buksa a piacon nem a véletlennek vagy a kínaiak speciális képességeinek köszönhető. Kínában a nyár végéig csak wifi-nélküli iPhone-okat lehetett kapni, azt is elég magas áron. Ahogy a China Unicom csökkentett árakon eladott készülékei és a szeptember végén elindított iPhone 4-eladások is bekerülnek a grafikonokban, jobb lesz majd a leányzó fekvése.

Most viszont a leányzó hulla.



Díjazzák a hazai fejlesztőket

Egy levelet kaptunk az InnoApps 2010 szervezőitől, amiben megkértek, népszerűsítsük a pályázatukat. Nagyjából erről van szó:

Az Invitel Zrt. pályázatot hirdetett egyetemistáknak és főiskolásoknak. Azokat a fiatalokat keresik, akik saját applikációt/alkalmazást fejlesztettek bármilyen témában.

Nevezni lehet Android, iPhone alkalmazásokkal, játékokkal; PC, Apple Macintosh szoftver, applikáció, vagy webes fejlesztéssel, Facebook alkalmazásokkal.

Fődíj kategóriánként 200.000 forint és 1 éves Net&Go előfizetés.

Két kategóriában pályázhatsz:

I. Szórakozz! - minden olyan alkalmazás, amely a szórakoztatással, szórakozással függhet össze, megvalósítás formájától, annak hasznosságától függetlenül.

II. Ne szórakozz! - minden olyan alkalmazás, ami tanulással, munkával, tájékozódással, információs összeköttetéssel, bármilyen hasznosnak ítélt dologgal kapcsolatos, megvalósítási formájától függetlenül.

Tág teret hagytak tehát a programozóknak, gyakorlatilag bármivel lehet nevezni, csak lefusson.




süti beállítások módosítása