Miközben az okostelefonok piacán óriási robbanás volt 2010 második felében, az iPhone-eladások egyáltalán nem követték ezt a trendet a Morgan Keegan elemzése szerint. Miközben a teljes piac 200 százalékos növekedést ér el évről évre - az előző negyedévben ez 8-10 millió eladott készüléket jelentett -, iPhone-ból 500 ezer darabnál is kevesebb fogyott ebben az időszakban az 1,3 milliárd fős országban.

Az eladások fele Android-telefon volt, a Nokia így a tavalyi 70 százalékos okostelefon-tortaszeletét elég gyorsan elveszítette.

Tegyük hozzá, hogy az Apple buksa a piacon nem a véletlennek vagy a kínaiak speciális képességeinek köszönhető. Kínában a nyár végéig csak wifi-nélküli iPhone-okat lehetett kapni, azt is elég magas áron. Ahogy a China Unicom csökkentett árakon eladott készülékei és a szeptember végén elindított iPhone 4-eladások is bekerülnek a grafikonokban, jobb lesz majd a leányzó fekvése.

Most viszont a leányzó hulla.