A Wall Street Journal riportja szerint legalábbis különös helyzet alakult ki azóta, hogy az Apple bejelentette: ő is belép a mobilmarketing bizniszbe az iAd-vel. Noha elsőre azt lehetett hinni, hogy az iAd elszívja a többi szolgáltatótól a melót, mindenfelé élénkülés tapasztalható a piacon. Miközben az iAd is virágzik. Megtrágyázta a piacot az Apple, vagy mi.
Carnet Williams, az interaktív hirdetésekkel foglalkozó Sprout Inc. vezetője szerint az egész jelenség egy okra vezethető vissza: az Apple hirtelen SZEXIVÉ változtatta a mobilhirdetéseket - mint ahogy tette azt korábban a számítógépekkel. Az iAd bejelentése óta négyszer annyi megkeresést kap a cége - mondta.
Az Apple inkább a nagy halakra utazik, legalább egymillió dollár értékben kell rendelni a cupertinói cégtől, akik ezt nem tehetik meg - vagy nem akarják megtenni -, más utat választanak. Aztán ott van többek között a Chanel és az Adidas, akik hirdettek volna az Apple-nél, de az iAd területén is alkalmazott diktatórikus módszerek végül elvették a kedvüket. A cég állítólag túlságosan bele akart szólni a hirdetésekbe, ráadásul a hirdetőknek csak korlátozottak az információi arról, pontosan hogyan jelenik majd meg a reklám.
Az Apple egyébként a riport szerint növeli az iAd csapat létszámát, és enged a szorításon.