almalé és kungfu Rólunk

Az Apple a mobilreklámokat is szexivé tette

A Wall Street Journal riportja szerint legalábbis különös helyzet alakult ki azóta, hogy az Apple bejelentette: ő is belép a mobilmarketing bizniszbe az iAd-vel. Noha elsőre azt lehetett hinni, hogy az iAd elszívja a többi szolgáltatótól a melót, mindenfelé élénkülés tapasztalható a piacon. Miközben az iAd is virágzik. Megtrágyázta a piacot az Apple, vagy mi.

Carnet Williams, az interaktív hirdetésekkel foglalkozó Sprout Inc. vezetője szerint az egész jelenség egy okra vezethető vissza: az Apple hirtelen SZEXIVÉ változtatta a mobilhirdetéseket - mint ahogy tette azt korábban a számítógépekkel. Az iAd bejelentése óta négyszer annyi megkeresést kap a cége - mondta.

Az Apple inkább a nagy halakra utazik, legalább egymillió dollár értékben kell rendelni a cupertinói cégtől, akik ezt nem tehetik meg - vagy nem akarják megtenni -, más utat választanak. Aztán ott van többek között a Chanel és az Adidas, akik hirdettek volna az Apple-nél, de az iAd területén is alkalmazott diktatórikus módszerek végül elvették a kedvüket. A cég állítólag túlságosan bele akart szólni a hirdetésekbe, ráadásul a hirdetőknek csak korlátozottak az információi arról, pontosan hogyan jelenik majd meg a reklám.

Az Apple egyébként a riport szerint növeli az iAd csapat létszámát, és enged a szorításon.



Utazó iPhone: Parajd

Ha Parajd, akkor sóbánya. Utazónk ezúttal Székelyföldre, pontosabban az alá utazott 80 méterrel Krajo zsebében, az egykori gigantikus sókitermelő barlangba, ahol játszótér, kápolna és talponálló várja a vándort. Na és persze olyan tiszta levegő, mint nagyjából sehol a világon (legfeljebb más sóbányákban).

Utazó rovatunk ezúttal 80m-rel a (székely)föld alól a Parajdi sóbánya kápolnájából jelentkezik, ahol - mint az a kép bal alsó részén is jól látható - a kivételes gyógyító klíma mellett csaknem full mobil és wifi térerő és is várja az idelátogatókat. Itt is igaz tehát az ősi kínai szólás: Csak egészség legyen és térerő.

Én is jártam arra néhány éve, és noha igazán jól éreztem magam odalent, furcsamód elkezdett remegni a lábam, és egészen addig folytatta, amíg álló helyzetben voltam. Sandítgattam a büfé felé, de nem voltam benne biztos, hogy a feles javít a dolgon, vagy esetleg ront. Így hát ültem az idő legnagyobb részében. Valakinek van ötlete, ez mitől volt?



Megjelent az iTunes 10.1

Ma tette elérhetővé az Apple a 90 megás csomagot, ami az iTunes-t felkészíti az AirPlayre az Apple TV felé, valamint a 4.2-es iOS-sel történő szinkronizálásra. És persze állítólag számos stabilitási és teljesítménybeli problémát is megold a frissítés. Az AirPrintről ebben sincs szó.

Lehet tölteni a Software Update-ből, vagy az Apple honlapjáról.



iPhone 4-gyel a városban

Korábban már leírtam, sokat nyomott a latba nálam az iPhone 4 vásárlásakor a vele készített fotók meglepően jó minősége. Amikor megvettem, feltöltöttem rá a korábbi, iPhone 3G-vel - több mint két év alatt - készített fotóimat, de alig egy hónap alatt több felvételt készítettem ezzel.

Egy mobiltelefon kamerája azért jó, mert mindig nálad van. Ezt vallja Greg Schmigel fotóművész is, aki New York utcai életét próbálja minél több szögből megörökíteni. Fotózott már a 2G-s és 3G-s iPhone-jával is, most pedig egy iPhone 4-gyel vág neki az utcáknak. Ezt állítja: „Úgy hiszem, a kép 90 százaléka az, amit a fotós lát. A fényképezőgép kiválasztása adja a maradékot”.

Lássunk néhányat a képekből, a maradék itt megtekinthető.



Eladó Apple gép 40 millióért

Amikor először átfutottam az Apple I árveréséről szóló cikket, meglepődtem, hogy alig 200 dollárról indul a licit - újkorában is 666.66 dollárba került a gép, ami azóta az informatika egyik mérföldköve lett, tehát inkább jelentősen drágulnia kellett volna, de elintéztem azzal, hogy biztos bíznak a licit árfelhajtó hatásában.

Aztán jobban megnéztem az írást, és megláttam a K-t a 200 mögött, valójában tehát 200 ezer dollárról, negyvenmillió forintról beszélünk. Így már stimmel.

A licitre a Christie's-nél kerül sor Lonbonban, ott adják el az 1976-os gépet, minden kiegészítővel: leírással, dobozzal, még Jobsnak a gép mellé adott levelét is sikerült megőrizni.

A kikiáltási ár egyébként nemcsak azért magas, mert fontos gépről van szó, hanem azért is, mert alig maradt fenn belőle néhány. Eleve keveset sikerült eladni belőle Steve Jobs szüleinek a garázsában, kétszázat gyártottak csak és alig negyedük maradt fenn napjainkig. Ráadásul egy high-end darabról van szó, ami mellé annak idején megvásárolták 75 dollárért a kazettás adattárolót is.

A gép egyébként komoly előrelépésnek számított a maga korában, és megtestesítette azt a koncepciót, amit az Apple napjainkig vall: a piacra dobásig aki normális áron akart venni számítógépet, az összeforrasztott magának egyet a szobájában. Az Apple I azonban ahogy kivették a dobozból, működött, ezzel alapozva meg az Apple II tényleg világra szóló sikerét.

Az árverésre november 23-án kerül sor. Mondjuk 200 dollárért megvettem volna.




süti beállítások módosítása