almalé és kungfu Rólunk

Drágább lesz az iPhone 3G a T-Mobile-nál?

Egyik olvasónk hívott azzal a hírrel, hogy a hazai szolgáltatónál kezdenek kifogyni az iPhone-készletekből. Eredetileg egy 3GS modell vásárlásán gondolkozott, a T-Mobile ügyfélszolgálatosa azonban kénytelen volt elkeseríteni őt: állítólag a készülékből egyáltalán nincs raktáron, kifogytak, és várhatóan jóideig nem is lesz elérhető a mobil. Olvasónk ekkor az iPhone 3G-ről kezdett el érdeklődni, illetve annak várható áráról: úgy gondolkozott, hogy az iPhone 4 bevezetésével a 3GS ára lejjebb, a 3G ára meg még lejjebb megy, amit elő is adott az ügyfélszolgálatosnak, aki megint csak elkeserítette őt: mint elmondta, a 3G iránt fokozottan növekszik az érdeklődés, ezért még némi áremelés is elképzelhető lesz a későbbiekben.

Szóval az iPhone 4 még nem érkezett meg, a 3GS már egy éve itt van, de most nem lehet kapni, a 3G ára meg emelkedni fog.



Pont olyan rossz az iPhone-os iWiW, mint az iWiW

Ezt is megéltük, felbukkant az App Store-ban az iWiW. Pont három napja kerestem rá, amikor egy rendszerüzenetre kattintva képtelen voltam eljutni a közösségi oldal megfelelő bugyrába, de akkor még nem volt az App Store-ban, amin meglepődtem. Főleg, hogy kész tragédia volt az iWiW webes verziójának mobil-kompatibilitása.

Alapértelmezettként a telefonokhoz készített verzió töltődött be iPhone-on, ami nem volt jó semmire, ráadásul a mailben kapott linket követve először a bejelentkezőoldalhoz jutottunk el, majd a login után a főoldalra kerültünk, de sosem bukkantunk rá a levélben kapott hivatkozásra. Ha bejelentkezés után visszatértünk a Mailbe és megint a linkre böktünk, akkor ismét a login-oldalon voltunk.

TRAGÉDIA!

Az sem sokat segített, ha előcsalogattuk egy linkkel az iWiW eredeti verzióját, mert az meg bosszantóan lassú volt a mobilon, persze tudom én, hogy ez igaz lett volna akkor is, ha pc-ről nézem a közösségi oldalt, de most itt az alkalmazás, ami elvileg megoldja a bajokat.

Elvileg, mert gyakorlatilag pont olyan béna lett, mint az oldal mobilos verziója, vagy mint maga a szolgáltatás.

Sikeres belépés után például, amikor már látom az ismerőseimet, megesik, hogy üzenetet kapok, ami azt állítja, hogy a belépés sikertelen volt. Ha mégis minden rendben megy, elég gyakran kifagy a program. Ezután nem az van, mint a Facebooknál, hogy az ikonra kattintás után megint látunk mindent, ki kell várni, amíg a program megint bejelenti magát, ami valamivel hosszabb ideig tart, mint a külföldi konkurensnél.

De ha minden rendben megy, akkor sincs minden rendben: az app ugyanolyan lassú, mint általában az iWiW, a rendszerüzeneteket, alkalmazásokat továbbra sem látjuk, a főoldalon nézelődve a webes verziónál hangsúlyosabb helyre került üzenőfalat átolvasva rájövünk arra, hogy ez mennyivel feleslegesebb, mint a Facebookon, és úgy általában nem értjük, hogy mi szükség az iWiW-re a jobban használható amerikai testvér mellett.

Persze van erre válasz, sok barátunkat csak itt találjuk meg, szóval egyfajta telefonkönyvként még mindig lehet használni, és most már az iPhone-on is valamivel egyszerűbben elérjük az adatbázist (ráadásul annak kameráját is használhatjuk a hírfolyam feltöltéséhez), de nem állítanám, hogy az indokolthoz képest jelentős késéssel kiadott alkalmazás jóságától elrobbant az agyam.



Rekord mennyiségű Macet adtak el az elmúlt három hónapban

Az Apple tegnap nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves jelentését, vagyis a áprilistól június végéig tartó időszak pénzügyi eredményeit. Természetesen ismét rekord negyedévet (leszámítva a karácsonyi időszakokat) zárt a vállalat, amit egyébként minden harmadik hónapban leírjuk a blogon.

Az Apple profitja 77 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi eredményhez képest, három hónap alatt 3,25 milliárd dollár a nyereség, 3,51 dollár részvényenként. Ezzel a legoptimistább előrejelzéseket is messze túlszárnyalták.

Az árbevétel 15,7 milliárd dollár volt (szemben az egy évvel korábbi 9,73 milliárddal), ez több mint 60 százalékos emelkedés. A meglepő pedig az, hogy miközben az iPad és az iPhone 4 debütálása is erre a negyedévre esett, nem lehet lesöpörni az asztalról a Maceladásokat - ezzel is erősítve azt a tételt, hogy a mobileszközök fogyása a számítógéprészleget is magával húzhatja.  Összesen 3,47 millió Mac fogyott, ez 33 százalékkal több, mint egy éve.

8,4 millió iPhone, 9,47 millió iPod fogyott ezzel csaknem hozták az előző negyedév rekordszámait, és ez már a harmadik negyedév, amikor stabilan 8,5 millió körüli iPhone fogy, úgy tűnik tehát, hogy az eszeveszett növekedés ebből a szempontból lassan beveri a fejét. Az iPad eladások 2,1 milliárd dollárt hoztak, ez a bevétel 13 százaléka.

Mint ahogyan az várható volt, a részvények nem az antennagate megszületésekor és virágzásakor tapasztalható bizonytalanságban, hanem Steve Jobs bejelentésekor zuhantak, de nem koppantak nagyot, és pár nap alatt visszaállt a bizalom. Ebből azonban látszik, a befektetők-tanácsadók mennyire kompetensek az adott kérdésben.

Steve Jobs elmondta, hogy idén már két fantasztikus készüléket is piacra dobtak, és az évnek még nincs vége, még idén új termékeket mutatnak be, amikre szintén az amazing jelzőt használta a vezér.

A konferenciahíváson elhangzott, hogy a Fortune 100 - a legjobbnak választott 100 cég - fele már alkalmazza vagy teszteli az iPadet céges környezetben.

Év végére elkészülnek a már sokat emlegetett egymilliárd dolláros szerverközponttal, bár a funkcióját nem árulták el.

Kiderült az is, hogy a növekedés nemcsak az egyesült államokbeli vásárlásoknak köszönhető, Tim Cook szerint a nemzetközi eladások is gyilkosak voltak ebben a engyedévben. Kínában 144 százalékos növekedést értek el, Hongkongban pedig megduplázták az eladásokat. De még Spanyolországban is 59 százalékos a növekedés. Az Apple Store-okat 60,5 millióan látogatták az egy évvel korábbi 38,6 millióhoz képest, és a Macet vásárlók fele soha nem használt még Macet azelőtt, tehát a növekedéshez minden bizonnyal a switcherek is hozzájárultak.



Kipróbáltuk a Flash-t az iPaden

Az iPadről, mint jelenségről már írt Csaba a blogon többször is, én azonban csak most tudtam együtt lenni huzamosabb ideig a táblával, így tőlem is kaptok néhány gondolatot. A készüléket a Speedshoptól kértem kölcsön, mert hivatalosan még nem forgalmazzák Magyarországon az iPadet, de ők már árulják. Azzal az előre megfontolt szándékkal hoztam el, hogy feltöröm, és ráerőszakolok egy Flasht.

Amikor bevittem a munkahelyemre az iPad 3G-t (a Micro SIM-et a T-Mobile adta), pontosan azt láttam lezajlani, amit Chuck Hollis, az EMC marketing igazgatója mesélt, amikor először vitte haza az iPadet tech-buzi családjának. Először én is a csillogó tekintetekkel szembesültem, majd néha a kérdéssel, hogy hol kell bekapcsolni a készüléket, végül a képernyőre fagyott tekintettel, és az újabb kérdéssel: mire jó ez az izé?

Tovább olvasom


Nem talál megfelelő embereket az Apple Magyarországon

Legalábbis erről tanúskodik az Apple honlapján tavaly december óta beragadt három álláshirdetés. Azóta sem találtak egy igazi magyar Darth Vadert, Jabbát és Salacious Crumbot. Látszólag azonban már megtalálták az ideális Boba Fettet és Darth Mault, ezek a pozíciók lekerültek a hirdetések közül, vagyis nem hanyagság következménye a kint maradt három pozíció.

Aki érez tehát magában elég sötétséget, elég hájat vagy elég nagy fület a feladathoz, jelentkezzen. Egyáltalán, jelentkezzen mindenki. Ki tudja, mi alapján választja ki az Apple a sötét oldal lovagjait.

Az Apple hazai kommunikációs képviselőitől megtudtuk, hogy a vállalat működését érintő kérdéseket nem kommentálja a cég, így továbbra is kérdés, épül-e a hazai birodalom, vagy továbbra is totyogunk itt, és még fél évet várunk egy Skywalker eljövetelésre.

További érdekesség, hogy tegnap óta feltöltöttek még egy állásajánlatot (különös módon július 2-i dátummal, úgy tűnik, ezzel érik el a never-up-tu-date állapotát a jelentkezőknél), retail-vezetőt keresnek a budapesti irodába. Vagyis egy Darth Bane kerestetik. Bővül már a magyar Halálcsillag, csak nagyon lassan.

Bolage44-nek köszi a tippet.




süti beállítások módosítása