almalé és kungfu Rólunk

Pornórajongók dobták fel az iPad reklámokat

Visszavágtak a pornórajongó street artos kollégák Steve Jobs korábbi pornóellenes kijelentéseire.

Az egyik ragasztmányon Steve Jobs osztja meg nézeteit a DVDA appról (a rövidítés megfejtésében nem segítek, szerintem menni fog), egy másikon szintén a pornó a téma, a srácok pedig ahhoz képest, milyen nehéz dolgok volt a plakátok elkészítésével, szép munkát végeztek.

A csoport neve, a Freedom For Porn Steve Jobs korábbi levélváltásából idéz, a csapat pedig ezt üzeni az Apple vezérének: "Kedves Steve, nem akarod, hogy az emberek vaginát nézzenek a tableteden, amit egyébként egy női higiéniai eszközről neveztél el?". Ezután felszólítják az olvasókat, hogy ha egyetértenek, kedvenc pornóvideójukat küldjék el a sjobs@apple.com-ra.

Egyébként megvan a South Park ide vonatkozó része, amiben egy bizottság férfitagjai országos szűrést végeznek Tiger Woods balesete után, hogy kiválogassák a társadalom szexmániásait - csak hogy lefektethessék a mellettük ülő nőt? Valami ilyesmi ellen küzdhetnek a srácok, amivel részben egyetértek az AppStore bikinis lányainak kivégzése után. Egyébként meg megvannak azok a weboldalak, ahol külön iPhone-osoknak is ingyen videókat kínálnak, szóval take it easy.



Reggeli, hírek, Apple: Airsoft után

Rendhagyó reggelizős post következik, ugyanis egy darab reggeli sincs benne. Sokan ugyanis lemaradnak a nap első étkezéséről - köztük sokszor én is, bevallom -, és valahogy elvánszorognak a déli harangszóig, hogy aztán igazán jó dolgokkal tömjék a majmot. Pisti egyébként enm ilyen, viszont szereti a gulyást.

Igaz, hogy nem reggeli, de Apple, és a téma is hasonló. Szombaton késő délután egy kellemes airsoft után estebédelve vártam egy facebookos választ, és közben gondoltam, megnézem az üzenőfalat. Ekkor felbukkant bennem az az érzés, amit az első ilyen postban olvashattunk, az a bizonyos gondtalan állapot. Ezek után gondoltam lefotózom eme állapotot, és beküldöm nékten hátha elnyeri tetszéseteket.

Pisti, nekem nagyon tetzik ez a leves. Ebben a dög melegben egyébként is minden csepp folyadékra szükség van. Azt hiszem, én is tolok ma valami hasonlót.



Újabb hatósági vizsgálat indul az Apple ellen

Az Apple és a Google háborús frontvonalai még épp csak kialakulóban vannak, a versenyhivatal máris a lövészárkokban futkos, kérdezget, megnézi a puskákat, ellenőrzi a verseny tisztaságát. Most például az iAd szerződésmódosítása miatt rohant át a Google barakkjából a cupertinói térfélre.

Az Apple ugyanis nemrég módosította az iOS developer szerződést, annak érdekében, hogy hatásosabban ellenőrizhesse az adatgyűjtést a felhasználókról, vagyis ne engedje, hogy a vásárló engedélye nélkül nem kívánt információk hagyják el a telefonját. Szigorúan meghatározták, milyen esetben milyen adat mehet ki a hirdetők felé, de ami a legérdekesebb: rajtuk kívül kizárólag független hirdetési ügynökségek szerezhetnek információkat a felhasználókról, akiknek elsődleges tevékenysége a hirdetésekkel függ össze. Magyarul: a Google által megvásárolt AdMob például nem.

Egy kis háttéranyag. Az iPhone-os alkalmazásokban található hirdetések egyben információkat gyűjtenek a felhasználókról. Ez a gyakorlat egyébként azt a célt szolgálja az online reklámok esetében, hogy a hirdetések célzottabban jelenhessenek meg (ilyen információ például a felhasználó helyzetének lekérdezése).

Vannak azonban olyan információk, amik a felhasználó engedélye nélkül hagyják el a telefont, és sok esetben piackutatókhoz kerülnek, Steve Jobs a D8-as konferencián a Flurry-t hozta fel példaként. A Flurry megtudta, hogy az Apple központjában milyen sorozatszámú eszközt használnak, mivel egy alkalmazásba beépülve elküldte az akkor még prototípus iPadról szerzett információkat a piackutatónak. Mint Jobs mondta, ez kiborította, ezért fel akarják számolni a felhasználó adatainak piackutatási célból történő megszerzését.

A mostani módosítás erre vonatkozik, de az elsődleges tevékenység meghatározása sokaknak szemet szúrt. Ha nem lenne egyértelmű, az Apple példát is felhoz a szerződésben: egy olyan hirdetésekkel foglalkozó cég amit például egy mobilokat gyártó cég birtokol, nem tekinthető függetlennek. Ezért nem kaphat információt.

A versenyhivatal, aki eddig a Google-nál vizsgálódott az AdMob felvásárlása ügyében, egyből otthagyta az immár komoly versenytárs nélkül maradtnak éppen nem nevezhető óriást, és a Financial Times információi szerint elkezdett vizsgálódni az Apple-nél az ügyben, hogy a fenti kitétel milyen hatással lesz a szabad versenyre.

Az AdMob vezetője, Omar Hamoui szerint az Apple döntése nem a felhasználók és a fejlesztők érdekeit szolgálja, és korlátozza a versenyt. Sokan korábban azt gondolták, hogy az iAd bevezetésével kitiltják a többi hirdetőt a platformról. Ezt azonban nem lépte meg az Apple, csak az információk áramlását akarja ellenőrizni. A hivatal pedig utánajár, hogy ennek pontosan mik lesznek a hatásai.



Máris betörték egy iPhone 4 üvegét

A tettesek az iFixYouri csapat tagjai, akik egy nyomtatott áramkörök nélküli, cserealkatrészekből összerakott iPhone 4-est vetettek alá egy házi töréstesztnek. Abból indultak ki, hogy rendben van, az új üveg 30 százalékkal -szor ellenállóbb a műanyagnál a hagyományos törésteszteken (a keynote-on hajlítási tesztet mutattak), de mi van akkor, ha hétköznapi, hirtelen behatás éri a kijelzőt? Mondjuk neadjisten leejtik.

A srácok a harmadik próbálkozásra egy méter magasból elengedve totálkárosra tudták törni az iPhone 4-es üvegét, ami a korábbi modellekre azért nem volt jellemző. Ha jól emlékszem, a 3G-re motorral kellett ráhajtani egy hasonló sérüléshez, sima leejtéstől legfeljebb karcos lett.

Az oldal szerint azért is lehet érzékenyebb az új iPhone, mivel itt az üveg ráfekszik az alumíniumkeretre, korábban pedig krómkeretbe volt beillesztve az előlap.



Apple Design Awards: a legjobb iOS4 alkalmazások

A WWDC-n tegnap hirdették ki a 2010-es Apple Design Awards nyertesit, a legjobb alkalmazásokért minden évben kitüntetett figyelmet és elismerést osztanak ki a konferencián. Idén sem volt másképp, bár nem díjaztak Mac OS X-es programokat, kizárólag iOS-es (illetve egyelőre csak iPhone OS-es) alkalmazások voltak terítéken, iPadre és iPhone-ra külön tányéron.

Az iPades nyertesek:

Financial Times

TabToolkit - Agile Partners

Flight Control HD - Firemint

Star Walk for iPad - Vito Technology

Pinball HD - Gameprom
 

Az iPhone-os nyertesek:

Doodle Jump from Lima Sky

Brushes from Steve Sprang

Articles from Sophiestication

20 Minute Meals - Jamie Oliver from Zolmo

Real Racing from Firemint

Viszont érdemes az elmúlt év legjobb Mac OS X-es programjairól is megemlékezni, ha már az Apple nem tette meg, lássuk, az Ars Design Award idei nyerteseit (ezek korábban az Ars Technika osztotta ki)

Best New Mac OS X App: Transmit 4

Best Mac OS X User Experience: Tweetie for Mac

Most Innovative Mac OS X App: Dropbox

Best Mac OS X App for Education: Papers

Best Student-created Mac OS X App: Schoolhouse 3

Reader's Choice Award: 1Password 3




süti beállítások módosítása