Az Apple-eszközök közötti tethering korábban egyetlen kapcsolatra utalt, mégpedig az iPhone-ról a Macek felé történő adattovábbításra. Az iPad óta már mindenféle igény megjelent, valaki iPhone-ról tetheringezne iPadre (hogy megússza a drágább modell megvásárlását egy kis ügyeskedéssel), mások iPadről nyomnák át a biteket a Macre. Érdekes, hogy a fórumokon is rendszeresen félreértik, ki mit akar csinálni és mivel.

Én utóbbiak táborába, az "iPadről Macre" csoportba tartoztam múlt héten, pontosabban rákényszerültem erre. Ugyanis lefogyott a havi adatforgalmam az iPhone-on, viszont szerettem volna a szabadban dolgozni. Az iPaden korlátlan adatforgalmat kaptam a teszt idejére, csak míg a készülék Micro SIM-jét fizikailag, 3G-s kapcsolatát szoftveresen tűnt lehetetlennek felhasználni a probléma megoldásához.

Szerencsére még legutóbb feltörtem az iPadet (a művelet maga fél perc, és nagyon egyszerű), így a Cydiában is keresgélhettem megoldást, de a tethering kulcsszóra nem adott használható megoldást. A fórumok böngészése után végül a PdaNet nevű programra bukkantam, amit ugyan használtam a hivatalos iPhone-os tethering megjelenése előtt, de a fene emlékszik már a nevekre. A programot felkészítették iPadre is, így aztán feltelepítettem.

Kétfélképpen csatlakozhatunk a laptophoz, az USB-módhoz szükség van egy desktop kliensre, ami egy ronda, Internet Exploreres ikont helyez el a menü barban, ezzel az volt a problémám, hogy a notebookom akksiját immár ketten szívták le, sokáig nem tartana tehát az öröm.

Szerencsére wifin keresztül is meg lehet osztani az internetkapcsolatot, ehhez létre kell hozni egy virtuális wifihálózatot Mac OS X-ben, majd csatlakozni hozzá az iPaden. Nem kell bedőlni a hibaüzenetnek, amit a PdaNet ír ki a csatlakozásnál, ha az iPaden a Settingsben csatlakozunk az általunk elnevezett hálózathoz, és utána indítjuk el a programot, nem lesz gond.

Nagyon állat, hogy iPad ilyen állapotban számításaim szerint 10-15 órát is bírná a tetheringet, vagyis jóval hosszabb ideig, mint bármely laptop. A gond csak az volt, hogy rendszeresen bontotta a kapcsolatot (mint ahogy az iPhone-om is bontotta, amíg a 3.1.2 volt rajta, az iPaden pedig nem lehetőség egyelőre az iOS4), úgyhogy kényelmetlen ki-belépések árán tudtam fenntartani a folyamatot.

A másik irányba történő tetheringezéshez, vagyis az iPhone-ról az iPadre történő megosztáshoz a telefont kell feltörni, és letölteni a MyWi nevű appot. Ez is wifin keresztül tolja majd a biteket, az iPaddel csak rá kell csatlakozni a MyWi nevű virtuális hálózatra. De ez a megoldás inkább praktikusság szempontjából lehet érdekes (nem az iPhone-on webezek, hanem az iPad nagyobb kijelzőjén), míg az én problémám gyakorlatiasabb gondra adott megoldást: mi van, ha lefogy az iPhone-os adatforgalom, de az iPad SIM kártyája még ránthatna le egy-két gigát. Sajnos a szomoró tapasztalat: mindkét esetben törni kell.