A fenti arányszám természetesen nem a lőtt gólok arányát mutatja, nem is arra utal, hogy az iPhone háromszor jobb, mint Androidos társai (valójában legalább negyvenkilencszer), egy egyesült államokbeli felmérés szerint a piaci részesedés aránya ez. Háromszor annyian használnak iPhone OS-t az USA-ban, mint Androidot. Állítólag, én már nem hiszek senkinek, főleg nem az elemzőknek.

A Nielsen iPhone vs. Android című statisztikája azt is kiemeli, hogy az Androidit használók átlagosan fiatalabbak, kevésbé iskolázottak és kevésbé tehetősek. Ez utóbbira példa: míg az iPhone-t használó 40, addig az Androidos telefont nyomogatók 28 százaléka keres többet százezer dollárnál évente. Az okostelefonos összátlag 34 százalékra jött ki a 11 724 felhasználóval készített kutatásban.

Az iPhone egyre jobban rámászik a BlackBerryre is, míg előtt két százalékot hízott, utóbbi ugyanennyit fogyott az előző negyedévhez képest.

Egyébként a címben szereplő telefonok használói márkahűek is, míg az iPhone-t nyomogatók 80, addig az Androidos telókat vásárlók 70 százaléka tervez ugyanilyen operációs rendszert használni a későbbiekben is.

Érdekes, hogy a mostani felmérés mennyire köszönőviszonyban sincs a korábbi NPD felmérés adataival. Az Apple logikája alapján (150 ezer ember nem reprezentálja a valóságot), inkább ez utóbbi áll közelebb az igazsághoz az Android tekintetében, mivel az NPD havonta 150 ezer online kérdőív alapján dolgozik.

Még korábban a ComScore az Android részesedését 5,2 százalékra becsülte 2009 végén, szóval lehet, hogy az NPD megbízhatóbb, de sok lúd meg disznót győz, én azt mondom. Ugyanez igaz egyéb madarakra is (is is sokat Angry Birs-öztök mostanában?).