Egyre többen állítják, hogy a pletyka a 10 colos Apple multitouch tabletről nem csupán kitaláció. Gene Munster, a Piper Jaffray optimista elemzője (hónapokig tartotta a 250 dolláros részvényérték-előrejelzést, miközben az Apple csak nagy nehezen tudott 100 dollár felé kúszni) átnézte az ez irányú Apple-szabadalmakat, felhívta ázsiai kapcsolattartóit, és arra a következtetésre jutott, hogy igenis lesz Apple tablet.
Mint az elemző elmondta, az ötletelés során a következő információkkal dolgozott: a PA Semi chipgyártó felvásárlása, a szabadalmak, a pletykák és Tim Cook óvatos nyilatkozata a legutóbbi konferenciahívás alkalmával.
Mindebből arra következtet, hogy az új készülék 7 - 10 colos lesz, 2010 első felében jön ki és az ára valahol 500 és 700 dollár között mozog majd. Ehhez bizonyára számtani átlagát vette a MacBook és az iPod touch árának és méretének (700 dollár és 8 col), 2011-ről meg ugye komolytalanság beszélni az informatikai piacon, marad a jövő év.
Ha ez igaz, az Apple valóban belép az olcsó termékek piacára, ahol a minőséget biztosítani a legnehezebb feladat. A touchscreenek csökkenő gyártási költsége, valamint egy egyedi fejlesztésű, kis teljesítményű mobilchip mellett már akár el is képzelhető a dolog. Még ha én nem is tudom elképzelni.
2010-ben jön az Apple tablet?
Megduplázódott az iPhone piaci részesedése
Na, ez a negyedéves felmérés végre nem csak az amerikai piacot vizsgálja, kaptunk egy számot az iPhone részesedéséről a világ okostelefonjainak piacán. Az egy évvel korábbi méréshez képest a Gartner piackutatói azt látják, hogy az iPhone megduplázta a tortaszeletét: 5,3-ról 10,8 százalékra hizlalta fel magát.
Óriási növekedést számolhatott el a RIM is, a kimutatásból is látszik, hogy leginkább ők szerezték meg a piac növekedéséből származó új vásárlókat, meg persze le is nyúlták a versenytársakét is.
Az okostelefonok piaca ugyanis növekedésben van, 12,7 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben, miközben a teljes mobiltelefon-piac 9,4 százalékos csökkenést könyvelhetett el.
Az Egyesült Államok piacán ez az arány sokkal jobb, és még magasabb a telefon részesedése, ha a webes forgalmat vizsgáljuk, legutóbb az iPhone így 66 százalékos részesedést ért el márciusban a Net Applications felmérése szerint.
De miért is állnánk itt meg, ha kijelenthetjük azt is, hogy az Apple telefonjának részesedése 100 százalékos? Így például az iPhone OS-sel felszerelt telefonok között, vagy az Apple teljes mobil termékpalettájában. Fantasztikus, kérem, fan-tasz-ti-kus.
Sokat rontottak az Apple megítélésén a Microsoft-reklámok
Oké, én tévedtem. Azt hittem, hogy ezek a béna spotok, amikben különböző emberek kapnak pénzt azért, hogy többnyire valamilyen HP-laptoppal távozzanak a boltból, szóval hogy ezek hatástalanok lesznek. Sőt, közös vélemény volt ez, hiszen bár a kommentekben voltak, akik szerint igenis a Microsoft a jó arc és az Apple a béna, abban többnyire konszenzus volt, hogy ezek a hirdetések meglehetősen rossz úton járnak.
Ehhez képest a BrandIndex felmérése szerint a Laptop Hunters-ek sugárzása óta számottevően romlott az Apple megítélése az Egyesült Államokban, ezzel párhuzamosan a Microsofté meg sokat javult.
A változás döbbenetes, márciusban még 70 ponton állt az Apple az ár-érték-arányt vizsgáló mutató szerint, ami mostanra 12 pontra csökkent. Közben a Microsoft meg 28-ról 46 pontra nőtt.
Ezek a számok nem azt mutatják, hogy a vásárlók mennyire elégedettek a márkával, pusztán csak azt a változót figyelik, amire a Microsoft reklámjai hatni próbáltak: hogy a piac szerint egy dollárért mennyi értéket adnak a cégek. A jelek szerint a tömegek meglehetősen könnyen befolyásolhatók, hiszen pár hónapja még mindenki azt hitte, hogy az Apple értékben jóval többet ad, mint amennyivel többet kell fizetni érte, most meg már a többség túlárazottnak érzi a márkát.
Ennyi lenne?
Meghallgatunk egy nem különösebben sikerült érvelést, aztán máris átkattan az agyunkban valami? Nem azzal van bajom, ha valaki szerint túlárazott a Mac, az zavar, amikor a véleményt ilyen könnyű befolyásolni.
De hát ez nem új jelenség, pont az ilyen tapasztalatok miatt mondta Platón, hogy a demokrácia a létező legrosszabb államforma, bár más kutatások szerint meg 2500 évvel ezelőtt egyáltalán nem is mérték az Apple megítélését az Egyesült Államokban.
Kiszivárogott pár kép a Snow Leopardról
Tudjuk, hogy a motorháztető alatt mindent megbütyköl az Apple, az új operációs rendszer okosabb lesz, gyorsabb, stabilabb, a hivatalos közlemények szerint azonban a dizájnhoz nem nyúlnak. Egy ideje viszont tudjuk, hogy ez nem igaz, hiszen kikerült már egy-két olyan fotó a Snow Leopardról, ami bizonyítja, hogy igazi változásokra lehet számítani, most meg kaptunk egy vödörnyi screenshotot, hogy megnyugodjunk.
Gyönyörködjetek:
Tovább olvasomTitkos adatok az új iPhone-ról
Tessék, tessék, itt vannak a részletek, itt vannak a pulton, lehet válogatni! Kinek ez kell, kinek az. Háromszáz a világító Apple-logó! Itt a másfélszeres akkuidő! Vigye a csillogó OLED-kijelzőt! Na jöjjön, jöjjön, nézni ingyen, puszi!
- 16 és 32 gigabájtos kivitel
- 199 és 299 dolláros alapár
- 3,2 megapixeles kamera
- Lehetőség a videófelvételre és videóvágásra
- MMS-küldési lehetőség
- OLED-kijelző
- 1,5-szörös akkuidő
- Kétszeres memória és processzorteljesítmény
- Beépített FM-
rádiótransmitter - Világító Apple-logó a készülék hátulján
- Vékonyabb dizájn
- Beépített iránytű
- A pozíció forradalmian új meghatározása a kamera, a GPS, az iránytű és a Google Maps segítségével
- Megjelenés: 2009. július 17.