Van nekem egy rakás bajom az iPhone-nal, ezzel együtt semmi kétségem afelől, hogy nincs igazi vetélytársa: két éve megjelent és azóta egyfolytában úgy magasodik a mezőny fölé, mint valami hegy. Egyedült csak a Google Android tudott olyan felmutatni, amire érdemes volt odafigyelni, de sajnos összességében csak egy (lassan azért beteljesülő) ígéret maradt a platform, mert a T-Mobile G1 túlságosan rusnya ahhoz, hogy igazán lehessen vágyni rá.
Na de most minden megváltozik. Hivatalosan is bejelentették az első komoly kihívó megjelenési dátumát, ami (dobpergés) június hatodika. Ekkor kerül piacra a szuperjónak ígérkező Palm Pre.
A készülék kétszáz dollárba fog kerülni kétéves előfizetéssel, körülbelül ugyanaz lesz tehát a célközönség, mint az iPhone-nál. A mobilt első körben csak az Egyesült Államokban kezdik el forgalmazni, ettől függetlenül egyből lecsapok rá, amint Európa közelébe ér egy, még ha amerikai turistákat is kell leitatnom, majd agyoncsapnom miatta. Főleg érdekel, ha lesz hozzá 70 dolláros wireless töltő, ami borzasztó haszontalan, ám elképesztően csúcstechnikás cucc.
Ja, a start két nappal lesz a WWDC előtt, szóval az Apple-nek muszáj lesz mutatnia valamit, ha továbbra is ő akarja gyártani a világ legjobb telefonját.
stevejobs
2009.05.19. 09:13
Címkék: push notification
A cupertinóiak körlevelet küldtek az iPhone-fejlesztőknek, eszerint jövő héten már tesztelik az új szolgáltatást. A teszt során leterhelik a szervereket, tonnányi üzenetet küldenek ki, és remélhetőleg mind célba ér majd.
A tesztelésre küldött alkalmazás csak iPhone OS 3.0 beta 5-re mászik fel. Az Apple korábban már aktiválta a szolgáltatást, hogy a fejlesztők is ismerkedjenek vele, a mostani terheléses próba során az lesz a cél, hogy megfelelően tudják optimalizálni a Push Notificationt.
A szolgáltatást tavaly ősszel indították volna be először, hogy a külső alkalmazások is képesek legyenek értesítéseket kapni, miközben éppen nem futnak. Később elhalasztották a dolgot, legutóbb már nem is ígértek pontos dátumot. Azt azért lehet sejteni, hogy a WWDC-re szeretnének már egy pontos dátumot mondani.
stevejobs
2009.05.18. 18:04
Címkék: reklám
Ismét egy érdekes Apple-reklámot láthatunk New York Times weboldalán, eddig is szerettem, amikor a híroldalak különböző részein, felül és oldalt elhelyezett Apple-hirdetések interakcióba léptek egymással, az alakok átmásztak egyik helyről a másikra. Ezúttal az volt meglepő, hogy egy hajhullás elleni szereket hirdető box is felszólalt a Mac mellett, ami persze átverés, hiszen a hajakadémia is az Apple honlapjára ezet. Ha lemaradnátok a mostani hirdetésről, itt van videón:
Igazából láttam már jobbat is, például a létrás az egyik kedvencem:
Vagy emlékezhetünk a totális káoszra, amikor a Yahoo oldalát barmolták szét egy iPhone-játék indulóra:
stevejobs
2009.05.18. 14:11
Ígértem nektek egy választ azzal kapcsolatban, hogy miért tűntek el a T-Mobile oldaláról a kisebbik iPhone árai. Egyrészt azóta többé-kevésbé visszatért a rejtélyes körülmények között felszívódott, misztikus sor, másrészt azt tudtam meg, hogy csak a webshop készletei fogyatkoztak meg átmenetileg.
"A honlap a webshop készleteit mutatja, de mivel még kapható és érkezik készülék, szerintem ez csak átmeneti" - tudtam meg a T-Mobile-os kapcsolataimtól.
Szóval no para. Mindenki lejöhet a csillárról, már nem robban.