Mindez már csak azért is érdekes, mert pc-ből meg egyre kevesebbet. Mindez a Needham elemzője, Charles Wolf szerint elsősorban az iPhone-nak köszönhető, ami – akárcsak elődje, az iPod – szélesebb tömegekkel ismerteti meg az Apple-márkanevet, akik az élmény megtapasztalása után egymást eltaposva rohannak Macintosht vásárolni.
 
A számok mindenesetre magukért beszélnek: miközben az Apple eladásai körülbelül 16,4 százalékkal nőttek világszerte, addig a teljes számítógép-piac 2,3 százalékos stagnálást tudott végrehajtani. Mindez persze régiónként eltérő növekedésből állt össze, az Egyesült Államokban például csak 10 százalékkal nőttek az eladások, miközben ebben az országban a teljes pc-piac is ötszázalékos növekedést hajtott végre.
 
Európában azonban, ahol lényegében ugyanannyi rendszert adtak el, mint tavaly, már 39 százalékot erősödött a Mac.
 
A cikkből kiderül az is, hogy a világpiacon minden számítógépre költött dollár tizede az Apple-höz folyt be, míg ez az arány az Egyesült Államokban már valóban brutális, ötven húsz százalékos, és ahogy azt egy korábbi felmérésben is láttuk, októberben meg ötven százalékos volt.
 
És ezek még mindig nőnek.