Érdekes kutatást végzett az NPD: a piackutató cég arra volt kíváncsi, hogy az amerikai bevételek milyen arányban oszlottak meg az egyes gyártók közt. A felmérés meglepő eredménnyel zárult, ugyanis kiderült, hogy 2009 októberében az forgalom 48 százaléka jutott az asztali Macintoshokra, és 52 százaléka az összes többi gyártó termékére.

Nem volt már ilyen jó az Apple laptopok terén elért eredménye, ugyanakkor a várakozásokat az is alaposan felülmúlta: a bevételek harmada került az amerikai céghez, a többin osztoztak a konkurensek.

Természetesen nem általános ez a fajta aránypár, de az tisztán látszik, hogy egy-egy gép piacra dobásával az Apple átmenetileg olyan hatalmas, ár alapján kalkulált piaci részesedést tud megszerezni magának, amiről a többi gyártó csak álmodhat. Most októberben például az iMacek löktek sokat az eredményen, de hasonló volt a helyzet áprilisban is. Pont egy éve azért közelebb járt a realitásokhoz a cég, de még az egyharmados eredmény is meglepően szépnek számít.

Persze akik ismerik a piacot, azok tudják, hogy az új gépek érkezésén kívül két további szempont segítette még a remek eredmény elérését. Egyrészt a Windows 7 érkezése miatt október elején a pc-vásárlások erősen visszaestek, persze a hónap végén meg pont ugyanebből az okból nőttek.

Hangsúlyosabb szempont az ár: a Mac ugyanis átlagosan háromszor annyiba kerül, mint pc-s társa, még ha a gépek ára egy év alatt húsz százalékkal is csökkent.

Most már csak az érdekelne igazán, hogy egy szezonális hatásoktól megtisztított, egész éves eredményt nézve hogyan alakulnának a bevételek, de szakértők szerint a bevételi megoszlása körülbelül egyharmados-kétharmados lehet az Apple és az összes többi gyártó között.

Na ezért ér annyit ma Steve Jobs cége, mint a Google.