Sosem mentem a szomszédba, ha egy kis anyázásra volt kilátás a cupertinóiak AppStore-os elfogadtatási eljárásával kapcsolatban. Első számú célpontjaim és preferencia-sorrendem: cenzúra, érthetetlen kitiltások, a konkurencia irtása, és persze a fejlesztők nevében az eljárás hosszúra nyúlása sem tetszett - amellett, hogy tudom, az üzlet méretének növekedési üteme miatt benne van a pakliban a hiba vagy a lassúság.

Idővel azonban egy kicsit kezdett unalmassá válni a dolog, egyrészt amiatt, hogy újra és újra ugyanaz volt a panasz, másrészt az Apple egyáltalán nem reagált a vádakra. Kicsit olyan volt, mintha egy döglött lovat rugdosna az ember.

Ennek azonban vége. Egyre több példát látunk arra, hogy az Apple reagál az elhangzó vádakra. Korábban Phil Schillerről tudtuk meg, hogy szabad perceiben leveleket küldözget a bloggereknek, a héten egy nyílt levélben vallott a cupertinói vállalat a Google Voice-hoz fűződő viszonyáról, legutóbb pedig Sarah Bacon, a Yahoo Messenger alkalmazás termékmenedzsere volt kénytelenen elnézést kérni az Apple-től. Blogján ugyanis korábban kikelt a cupertinóiak eljárása ellen, mint leírta, az elfogadtatási eljárás kiszámíthatatlan ideig tart, már hetek óta beadták a programot, és semmi válasz nem érkezett.

A blogbejegyzést később törölték, a Yahoo-s Sarah pedig elnézést kért. Mint elmondta, nem volt tisztában azzal, hol tart pontosan a Yahoo Messenger alkalmazás fejlesztése, kiderült, hogy kevesebb mint egy hete küldték be a végleges verziót Cupertinóba. Égés.

Nem tudni, hogy ezúttal is az Apple szólt rá a Yahoo-ra, hogy ejnye-bejnye, meg különben is, de nem lepődnék meg, ha ismét Schiller keze lenne a dologban. Egyébként meg teljesen egyetértek a cupertinóiak visszavágásával és üdvözlöm az ébredést: csak akkor lehet megtudni, mi is történt valójában, ha mindkét felet meghallgatjuk. Igaz, legtöbbször még akkor is nehéz.