A Millward Brown Optimor piackutató cég elkészítette a világmárkák top 100-as listáját. Ebből kiderül, hogy a Google neve már százmilliárd dollárt ér, a Microsoft a második, az Apple a hatodik helyet szerezte meg, 14 százalékos növekedést produkálva egy év alatt.

"A tőzsde zuhan. A lakásárak zuhannak. A brandek értéke viszont erős maradt." - adják hírül a felmérés készítői. Akkor jó, hajrá, vegyünk brandet.

Az első tíz helyezett között kiugró eredményt a McDonalds és a Vodafone ért el a tavalyi évhez képest, viszont náluk is jobb a 16.helyen lévő BlackBerry, ami megkétszerezte a márka értékét 2008-ban a Millward Brown szerint.

A piackutató azt is megvizsgálta, hogy mely brandek értéke lesz még nagyobb 2010-ben, az Apple a 10-ből 9 pontot kapott, ezzel a negyedik helyet szerezte meg, vagyis jók a kilátásai a jövőre nézve a cupertinói cégnek. A jövő reménységeinek toplistáján egyébként a nagy áruházak (Amazon, Wal-Mart, Tesco, ASDA), kajaárusok (Tim Hortons, Subway) és a kínai gugli mellett egyedül a Marlboro, a BMW és az Apple tekinthető klasszikus gyártónak. Közülük az első kettő gyakorlatilag kábítószert állít elő.

Volt már tavaly év közepén egy ilyen felmérés, azt az Interbrand készítette. Ha azt összevetjük ezzel a listával, az látszik, hogy a két piackutató egész máshogy állt hozzá a Brand Value kiszámításához. Akkor az Apple-t a huszonnegyedik helyre sorolták, első helyre a Coca-Colát tették. Az Interbrand szerint az almalogó 13,7 milliárdot ér, míg a mostani felmérésben 63 milliárddal szerepelnek.

Hogy tovább bonyolítsuk a dolgot, a vállalat piaci értéke 112 milliárd dollár. A Millward Brown szerint ennek csaknem a fele a kiharapott almának köszönhető.