Miután az emberek annnnnnyira szeretik a toplistákat, az Interbrand is készít évente egyet a világ vezető márkáiról. Noha mindenki azt állítja, a reklámok semmilyen hatással nincsenek rá, a hirdetések mégis kézzel fogható bevételnövekedéshez juttatják a vállalatokat. A fogyasztókban létrehozott márkakép értékét pedig akár dollárban is ki lehet fejezni, legalábbis ezt kísérli meg minden évben az Interbrand.

Természetesen a listán a Coca-Cola a első. Az első tíz versenyzőben nemigen volt változás az elmúlt évben, hacsak az nem, hogy az IBM lenyomta a Microsoftot a harmadik helyre, és hogy a Google a huszadik helyről a top tíz aljára ugrott fel, elképesztő növekedést produkálva. A Nokia az ötödik, az Intel a hetedik, a HP a tizenkettedik helyen tanyázik, míg az Apple a huszonnegyedik helyet foglalja, megelőzve a Sonyt és a Dellt. Tavaly még csak a 33. volt.

A tanácsadó cég listája szerint a versenyben nagyot ugrott előre a Google, 43 százalékkal emelkedett az eredetileg keresőmotorként induló brand értéke, de az Apple is egyre drágábban árulja a megkezdett almát: a tavalyi eredményhez képest 24 százalékkal, 13,7 milliárd dollárra tornázták magukat fel a cupertinói cég marketingesei. A lista vesztesei egyértelműen a pénzügyekkel foglalkozó vállalatok, csaknem valamennyi veszített az értékéből, de hát most ilyen időket élünk.