Múlt héten kettő, összesen négy keresetet nyújtottak be a bíróságra az AT&T és az Apple ellen a felbőszült tulajdonosok. A panaszosok azért perelnek, mert elmondásuk szerint a 3G-s szolgáltatást nem tapasztalták, és hajszálrepedéseket is felfedeztek a telefonon.

Egyik esetben sem lehet az ügyet egyértelműen a szolgáltatóra kenni (na jó, a hajszálrepedést egyértelműen NEM lehet), mivel egy svéd tanulmány szerint a telefon hibája is, hogy gyenge a 3G-s jelerősség, és bizonyos esetekben gyorsan eldobja a jelet az iPhone.

Más felmérések szerint viszont nem a telefon, hanem a szolgáltatás hiányosságaira vezethető vissza a panasz, hiszen nem mindenhol jelentkezik, ennek megfelelőek csak négy, nem pedig négymillió panaszos jelentkezett az Egyesült Államokban.

A beadványokban azért így is sokat idéztek különféle fórumokról, ahol sokan panaszkodnak hasonló problémákra. "Teljesen új iPhone3G-m van, a lakásom beletartozik az AT&T 3G-s lefedettégi területei közé, ennek ellenére sohasem tapasztaltam 3G-s jelet. A jelzés néhány másodpercig felvillan ugyan a telefonon, de rögtön el is tűnik, marad az EDGE" - olvasható a beadványban.

Ez kísértetiesen hasonlít a 2.1-es firmware előtti állapotokra, de az a bíróság dolga lesz, hogy megállapítsa a frissítés esetleges hiányát, vagy más magyarázatot találjon a problémára. Steve Jobs is úgy nyilatkozott legutóbb, hogy ismerik a problémát és dolgoznak rajta. Talán most kiderül, meddig jutottak.