Kissé összetettebb a probléma, mint elsőre gondoltam. Hétvégén még úgy tűnt, csak Almádiban, a nyaralóban nem működik az iPhone, mert a hely afféle mobil-feketelyukként szívja el a térerőt az Apple telefonja elől. Hiszen sétáltam pár métert, aztán minden rendben volt, jött az adat, igaz, csak Edge-dzsel. Próbálkoztam újraindítással, resettel, sim-kártya-cserével, restore-ral, semmi.

Azóta visszatértünk Budapestre, és kiderült, hogy a baj nem lokális volt. Az előjelek: út közben rengetegszer volt térerőm, Edge, gprs, de 3G sosem. Falvak, kisvárosok, gondoltam azért nincs szélessáv, de meglepő módon épp a nagyobb települések közelében ment el teljesen a szolgáltatás: No service, írta. Ezen azért csodálkoztam, mert a Balaton felé egész jól teljesített a T-Mobile hálózata, még az autópályán is volt 3G, letölteni bármikor tudtam, visszafele meg a települések mentén nem talált semmit az iPhone.

Még a székesfehérvári elkerülőn, meg az M7-esen sem gyanakodtam, gondoltam majd otthon, Budapest belvárosában látok végre 3G-t is. De más történt: amint megérkeztünk, elment a szolgáltatás, és vissza sem jött többet.

Szörnyű gyanúm támadt: beléptem a settingsbe, és kikapcsoltam a 3G-szolgáltatás. Nem telt el fél perc, és újra volt térerőm, méghozzá maximumon, és böngészhettem is, igaz, csak Edge-dzsel. Aztán visszakapcsoltam a 3G-t, és a következő történt:

Szóval egyértelmű a szitu: 2G-s a 3G-s iPhone-om. Egy ideig jól működött, aztán három nap után meghalt, és azóta, ha 3G-n keresztül kéne működnie, eldobja magát. Amint kikapcsolom a mobil szélessávot, újra működik.

A probléma nem ismeretlen, a tegnapi post kommentjeiben is vagy hárman panaszkodtak hasonlóra, és minket aztán nem vigasztal, hogy a 2.0.3-as firmware "valamikor" szeptemberben majd orvosolja a problémát.

Mert most van egy 2G-s modellem GPS-szel, ami azért nem az igazi.