almalé és kungfu Rólunk

Mi lehet könnyebb egy MacBook Airnél?

Hát az új MacBook Air, természetesen. Már ha igazak a pletykák, és az Apple itt is új gyártástechnológiát készül bevezetni az ultravékony laptopoknál. Apple-közeli források azt rebesgetik, hogy az Apple az Air vázát alumínium helyett szénszálas szerkezetű anyagból gyártaná le, ezzel is csökkentené a gép súlyát 100 grammal.

Tovább olvasom


Itt a kamu-MacBook Nano

Sokan látnának szívesen egy 10-12 colos olcsó laptopot az Apple-től, hát nem ez lesz az. A képeket nézegetve valószínűleg egy MSI Windet sikerült ügyesen átalakítani, már amennyiben ügyes átalakításnak minősül egy almalogó meg egy név felragasztása a gépre. Mert ha már, akkor az MSI-é a dicsőség, ugyanis a tajvani cégnek sikerült olyan jól koppintania a MacBook dizájnját, hogy azt némi matricázással Apple-lé lehet kozmetikázni. Na szóval, nézzük meg, hogy mi az, ami valójában nincs:



A iPod új vezére felszívódott

Az Apple törölte Tony Fadell helyére felvett új igazgatójának életrajzát, miután a bíróság elrendelte, hogy Papermaster szüntessen meg mindenféle kapcsolatot az Apple-lel, amíg ítéletet nem hoz az ügyben. Az IBM-től átigazolt Papermastert előző cége rendesen meg akarja szívatni, nem hiszik el azt a verziót, hogy az Apple-nél betöltendő állásnak semmi köze az IBM processzorokhoz. Valószínleg azért, mert az Apple épp ilyen csipeket fejleszt a következő generációs iPhone-okhoz, Papermaster meg elvileg ezeknek a műszaki fejlesztéséért felelne.

Mert ugye a PA Semi processzorfejlesztő céget az Apple pontosan azzal a céllal vásárolta fel áprilisban, hogy saját processzort gyártathasson a jövő kézikütyüjeibe. Az IBM szerint a jelenlegi kinevezés csak álca, és Papermaster igenis amiatt lett felvéve, hogy az új leányvállalatot irányítsa. Mivel az igazság sosem fog kiderülni, a saját véleményünk kialakításához következik néhány adalék.

Tovább olvasom


A Microsoft Apple akar lenni?

Nem elég, hogy a Windows 7 nem működő érintőképernyős ficsörére is azt mondta a redmondi, hogy "very Apple-like", most már Steve Ballmer is egyre több almalogós jelenségről nyilatkozik úgy, hogy talán a Microsoft is adoptálja azokat a későbbiekben. Igen, Steve "Öt év múlva sehol sem lesz az iPhone" Ballmer.

A vezető azzal kezdte az igazgatói pályafutását, hogy bejelentette, a Microsoft is gondolkodik az előre összerakott, előtelepített pécék árusításában. Egyáltalán, tudatosan kutatja azokat az - egyébként számukra bevallottan érthetetlen - vásárlói szokásokat, amik az Apple-hez húzzák a felhasználókat. Legutóbb kerek perec kijelentette, hogy a nyílt forráskódú alkalmazások mellett a WebKit is nagyon izgalmas terület, és a következő Internet Explorernek akár az almafejlesztésű motorhoz is több köze lehet.

Ezt a kijelentést ugyan gyorsan visszavonta, de most kiderült, hogy a Microsoft elindítja a saját AppStore-szerű online boltját. Túl sokat nem árult el a vezér, de a programozókat megnyugtatta, hogy nem kerülnek hátrányba az új terjesztési rendszer miatt. Az Apple online iPhone-alkalmazásokra szakosodott boltja tényleg nagyon kényelmes, viszont sok ellenérzést kelt amiatt, hogy az Apple dönti el, az adott alkalmazás megjelenhet-e a telefonra, vagy nem. Ilyen volt legutóbb az Opera iPhone-ra írt változata, amit az Apple visszadobott a saját böngészője érdekeit védve. Hozzá kell tenni, a válogatás meg is véd minket a kártékony kódok letöltésétől.

Kérdés, hogy a Microsoft tanul-e az Apple online üzletének "hibáiból", és az Android Markethez hasonló boltot hoz össze, vagyis az ellenőrzés nélküli alkalmazások szabad terjedését választja-e, esetleg jó politikusként köztes megoldás után néz. Akárhogy is lesz, az biztos, hogy az óriások megindultak az Apple után (elég csak erre, vagy erre gondolni), a Dell ugyan elvetette a saját online üzlethez kötött médialejátszó tervét, a Nokia a "Comes With Music" projekttel beindult, úgyhogy lehet felkötni a nadrágot.



Második az iPhone

Na, majdnem mindenkit sikerült lenyomni. A Macworld cikke szerint legalábbis csak a Nokia jobb játékos az okostelefonok piacán, mint az Apple.

A lap a Canalysra hivatkozik, a piackutató szerint világszerte 40 millió okostelefont adtak el a júliustól szeptemberig tartó időszakban, ami 28 százalékos erősödést jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest. Kíváncsi lennék, hogy a növekedésben mekkora szerepe van az iPhone-nak, annak, hogy az új mobilt gyakran olyanok vették, akiknek korábban eszükbe se jutott volna 30-40 ezer forintnál többet adni egy telefonért. Jelenleg egyébként a piac 13 százalékát az okostelefonok adják, míg egy negyeddel korábban még csak 11 százalékon állt ez a kategória.

De a mi szempontunkból nem is ez a fontos, hanem hogy az iPhone 6,9 milliós darabszámával a világ második legnépszerűbb okostelefon-brandje lett. Piaci részesedése 17,3 százalékos volt, ami szép eredmény az egy évvel korábbi 3,6 százalékkal összevetve. Meg úgy se rossz, ha figyelembe vesszük, hogy az első helyezett Nokia egy dömpernyi termékkel és nem egyetlen modellel érte el 38,9 százalékos részesedését, ami egyébként komoly visszaesés a tavalyi 51,4 százalékról.

A harmadik az RIM lett 6,1 millió okostelefonnal, majd jött a Motorola 2,3 százalékos részesedéssel, az ötödik helyen meg a HTC zárt, utóbbi volt az egyetlen nem nyugati gyártó a mezőnyben.




süti beállítások módosítása