Hát az új MacBook Air, természetesen. Már ha igazak a pletykák, és az Apple itt is új gyártástechnológiát készül bevezetni az ultravékony laptopoknál. Apple-közeli források azt rebesgetik, hogy az Apple az Air vázát alumínium helyett szénszálas szerkezetű anyagból gyártaná le, ezzel is csökkentené a gép súlyát 100 grammal.

Gondolom a cél az lehet, hogy ne csak a világ legvékonyabb, hanem kategóriájában a legkönnyebb laptopja is a MacBook Air legyen, ezért aztán cupertinóban keresik a megoldást. A súly 21 százalékát az akkumulátor adja, ezzel egyelőre nincs mit tenni, lesz még jobb is, de nem rajtuk múlik a dolog. A felső és az alsó váz, valamint a monitor mögötti hátlap együttesen a súly 45 százalékát adják ki, tehát mindenképpen ebben kell gondolkozni, ha súlycsökkentésről van szó. Íme egy táblázat erről.

A megoldást egy olyan, leginkább szénatomok 0.005–0.010 milliméter átmérőjű szálaiból összekohászolt (szép szó) anyag jelentené, ami az atomok szálirányú rendeződését kihasználva stabil és merev szerkezetet hozna létre. A módszer nem ismeretlen az iparban, a Sony és a HP is alkalmaz hasonló anyagot a könnyűszerkezetű kütyük előállítására. Az eredmény egy hét százalékkal könnyebb gép, és jelentősen drágább gyártási költség lenne.

Hát nem tudom, én még mindig meglepődéssel veszek kezembe egy Airt, még mindig szokatlanul könnyűnek érzem, amire a kecsességével rá is játszik a kis ribanc