A Computerworld merész találgatásokba bocsátkozott a várva várt MacBook Pro szériafrissítéssel kapcsolatban. A dizájn mindenképpen megváltozik, hiszen a laptop mostani külsője 2003-as, és azóta elég sok víz lefolyt a Dunán:
.png)
Lássuk, mit várnak a lapnál:
- Lekerekített, vékonyabb alumínium ház, Air után szabadon.
- 16:9-es LED-képernyő, vagyis megváltozott méretarány, az új modelleket 16 coltól 18.4-es átmérőig várják, de nem kizárt egy 14.1 colos példány felbukkanása sem.
- Beépített 3G technológia, ha már ennyit szoptak vele a mérnökök, hogy jól működjön az iPhone-ban, igazán belepasszírozhatnák az antennát a felsőkategóriás laptopokba is.
- multi-toch, üveg trackpadról is pletykálnak, és az új anyag gondolata be is indította a Computerworld újságíróinak a fantáziáját: képernyőt képzelnek el az üveg alá, arra meg widgeteket.
- a billentyűzetet illetően is az Air dizájnját várják, amitől sokan most a szívükhöz kapnak. Felvetettek még egy Optimushoz hasonló, minden billentyűre külön kijelzőt varázsoló megoldást is, de szerintem csak vicceltek.
- HDMI videokimenet is várható, vagy nem, a HD technológia terjedése miatt lenne ésszerű, hogy ne kelljen átalakítóval vacakolni.
- Lehetne benne GPS is, de akkor ugye egy ahhoz tartozó programot is prezentálni kellene, ami meg nem valószínű.
- Blu-Ray meghajtó is jó lenne, Kevin Rose hallott is valamit olyasmit a 10.5.6-os oprendszerről, hogy támogatja majd a formátumot. Ha igaz, akkor a MBP-ba mindenképpen kell előbb vagy utóbb ilyen meghajtó, legalább opcionálisan.
- a processzor tekintetében erős a bizonytalanság, a Centrino 2 adja magát, de mint azt korábban hallottuk, az Apple-közeli informátorok sutyorogtak valamit arról, hogy nem egy az egyben veszik át az Intel technológiáját. Meglátjuk.
- beépített HD kamerával is szívesen szórakoznának a fiúk, szerintem itt már elgurult a gyógyszerük.
- Az ár az újság szerint változatlan lesz. A nagy termék-jóárasítás közepén én sem hiszem, hogy drágítanák a készüléket, olcsóbb meg már amiatt sem lehet, mert próról beszélünk.
stevejobs
2008.09.18. 09:13
Címkék: piac macbook negyedéves
Sokat nőtt az elmúlt évben a hordozható Macek amerikai részesedése a DisplaySearch szerint. A vállalat azt állítja, hogy 2007 második negyedévének 6,6 százalékos szeletéről 2008 második negyedévére 10,6 százalékosra hízott az Apple, azaz minden tizedik laptopon az Apple logója volt. Ez a legnagyobb ugrás az egész piacon, persze a kaliforniai céget segítette a viszonylag alacsony bázis: a tavaly 21,6 százalékkal első helyezett Dell akkor sem tudott volna ekkorát ugrani, ha az egész termékpalettát lecserélik valami futurisztikus izével. Ennek megfelelően az óriás csak 21,9 százalékosra tudott hízni, és a második helyezett HP sem nagyon mozdult el.

A Toshiba és az Acer viszont sokat vesztett erejéből, főleg ezeknek a vállalatoknak a rovására tudott az Apple nőni, ami persze nem jelenti azt, hogy a három vállalat vásárlóköre állna a legközelebb egymáshoz..
A veszteseket vigasztalhatja az a tény, hogy Európában például nem is mérhető az Apple súlya, legalábbis a Top 5-ben nincs benne a vállalat. Magyar adatokról meg persze még kevesebb infó van, hivatalosan soha senki nem mond semmit, de a hazai Apple-laptopok piaca olyan tízezres lehet évente, szóval három-négyezer gépről beszélhetünk negyedévente. Akinek van valami infója, ne fogja vissza magát, mondja el nyugodtan.