Sokat nőtt az elmúlt évben a hordozható Macek amerikai részesedése a DisplaySearch szerint. A vállalat azt állítja, hogy 2007 második negyedévének 6,6 százalékos szeletéről 2008 második negyedévére 10,6 százalékosra hízott az Apple, azaz minden tizedik laptopon az Apple logója volt. Ez a legnagyobb ugrás az egész piacon, persze a kaliforniai céget segítette a viszonylag alacsony bázis: a tavaly 21,6 százalékkal első helyezett Dell akkor sem tudott volna ekkorát ugrani, ha az egész termékpalettát lecserélik valami futurisztikus izével. Ennek megfelelően az óriás csak 21,9 százalékosra tudott hízni, és a második helyezett HP sem nagyon mozdult el.

A Toshiba és az Acer viszont sokat vesztett erejéből, főleg ezeknek a vállalatoknak a rovására tudott az Apple nőni, ami persze nem jelenti azt, hogy a három vállalat vásárlóköre állna a legközelebb egymáshoz..

A veszteseket vigasztalhatja az a tény, hogy Európában például nem is mérhető az Apple súlya, legalábbis a Top 5-ben nincs benne a vállalat. Magyar adatokról meg persze még kevesebb infó van, hivatalosan soha senki nem mond semmit, de a hazai Apple-laptopok piaca olyan tízezres lehet évente, szóval három-négyezer gépről beszélhetünk negyedévente. Akinek van valami infója, ne fogja vissza magát, mondja el nyugodtan.