Ma indul a Microsoft legújabb reklámkampánya. Bill Gates és Jerry Seinfeld csak a bemelegítés volt, hogy megmutassák, milyen jó fej a vállalat. Ezután keményebb eszközökhöz nyúlnak: megszerezték maguknak John Hodgman hasonmását, a fickóét, akit legutóbb még az "I'm a mac - I'm a PC" reklámokban láthattunk, mint a szerencsétlennek beállított pécéjúzer. A színész-komikus másolata ezzel mondattal indítja el a mostani, 300 milliós kampányt: "Helló, én vagyok PC. És belegyömöszöltek egy közhelybe."

Bill Gates továbbra is szerepel a reklámokban, olyan nevek mellett, mint Eva Longoria, Deepak Chopra, vagy Pharrell Williams. Ők arról fognak tanúskodni, hogy mind Microsoft szoftvereket használnak, mégis boldog az életük (főleg Deepak Chopráé, ugye). A redmondi vállalat alkalmazottjai is megjelennek a képernyőn, e-mail címüket is bemutatják, vagyis a cég a nyitottságot és a családiasságot próbálja meg a fogyasztókra tukmálni. Merész vállalkozás.

Az agresszív visszatámadás stílusában a szakértők felismerik a Crispin Porter & Bogusky reklámcég keze nyomát, amely korábban a Coca vs. Pepsi és Hertz vs. Avis hadjáratban jeleskedett. Rob Reilly a Crispin Portertől így fogalmaz: "Az Apple félelmetes energiákat mozgat meg a marketing érdekében. Nem hiszem, hogy ez még mindig a Dávid-Góliát-harc lenne."

Milyen kár, hogy a háborúból mi semmit nem láthatunk élőben.