A Gartner szerdán közzétett elemzése szerint az Apple lenyomta az Acert az Egyesült Államok pécépiacán, így feljött a harmadik helyre: a Macek eladási mutatói a második negyedévben több, mint 38 százalékkal nőttek az előző évhez képest, de a vetélytárs bénázása is kellett a dologhoz: az Acer húsz százalékot esett ugyanebben az időszakban - állítja a Gartner. Így gyorsan elolvadt a különbség, ami tavaly még sokkal nagyobbnak tűnt, semhogy idén júliusra megfordítsa a cupertinói cég. Az IDC jelentésében ezzel szemben az Acer ötven százalékos erősödést mutat: ők ugyanis külön kezelték az Acert az Acer-Gateway egyesülés után is, és egymillió eladott géppel kevesebbet számoltak fel az előző évre. Az IDC számítása szerint holtverseny alakult ki a két cég között, de szerintük kétezerrel több Acer-vasat adtak el.



A következő cél lehet a piac negyedét birtokló HP, vagy a 31 százalékon álló Dell, akik viszont ugyancsak erősödtek ebben az időszakban. A viccet félretéve: nem valószínű, hogy az Apple az élre kerülhet a jelenlegi termékpalettával. Vagy hogy egyáltalán az élre akarna kerülni. Két dolgot kellene varázsszerűen megváltoztatni: a jelenlétet a vállalati szegmensben, és az ezer dollár alatti gépek kategóriában. Az otthoni felhasználók túlnyomó része ugyanis az olcsó gépekben gondolkozik, nekik legfeljebb a Mac Minivel szolgálhat az Apple.

Világviszonylatban az Apple továbbra sem került fel a legjobban teljesítő öt vállalat közé, ezen a piacon is a kér óriás, a Dell és a HP feszül egymásnak 11 és 13 millió eladott készülékkel egyetlen negyedév alatt.