Az NPD Group felmérése szerint az Apple számítógépek piaci részesedése 2008 első negyedévében elérte a 14 százalékot  az Egyesült Államok területén. A számításból kihagyták az online és vállalati megrendeléseket, hogy a szám minél jobban közelítsen a kiskereskedelmi mennyiséghez.



Még érdekesebb tendencia mutatkozik akkor, ha csak azokat az eladott számítógépeket vesszük figyelembe, amelyeket ezer dollár feletti áron adtak el, az Apple részesedése ezen a piacon 66 százalék. Ugyanez a szám 2006 januárjában még csak 18 százalék volt, 2007 szeptemberében pedig 57 százalék. Az Apple részesedése tehát láthatóan igen gyorsan emelkedik a drágább gépek szegmensében, a teljes piaci részesedés lassabb növekedése pedig nem meglepő, hiszen a Mac minin kívül nincs más 1000 dollár alatti masina a kínálatban.

Viszont ez azt is jelenti, hogy hiába nő ilyen mértékben az Apple tortaszelete, legfeljebb a teljes piac negyedét hódíthatja meg a jelenlegi termékpalettával. Kérdés, hogy a cupertinói cég a vevők olcsóbb gépekre vágyó négyötödét is meg akarja-e majd hódítani, vagy marad prémium-márka az Apple.