Kiderült az Apple nemrég kiadott hitelkártyájáról, amit kibaszott titánból készítettek (nyilván egyben kivágva, vagyis unibody módon), hogy nem igazán bírja a terhelést. Pár héttel az első pénztárcába tétel után a kártya kezdett elszíneződni, karcolódni, és egyáltalán nem olyan menőn festett, mint amikor kipattintották a borítékból.
Az Apple gyorsan kiadott egy használati utasítást, amiben leírják, hogy a kártyát ne helyezzük más kártyák vagy kulcs mellé, és puha anyaggal érintkezzen csak.
Nekem pedig nagyon ismerős volt az egész szitu. Pont olyan volt, mint 2010-ben, amikor az aktuális iPhone-nál kiborult a bili. Kiderült, hogy lehet rosszul használni, rosszul fogni: ha egyik ujjunkat a Bluetooth, Wifi és GPS, valamint az UMTS és GSM antennák közé tettük, a jelerősség lecsökkent. Jobs próbálta elmagyarázni a hibajelenség okát, de az csak még több olaj volt a tűzre, hiszen úgy tűnt, a felhasználókat hibáztatja a rossz dizájnért.
Persze, a dizájn volt a hibás, meg az a jelenség, hogy egyre több antenna került bele az aprócska mobilokba, amiket valahogy úgy kellett elhelyezni, hogy kommunikálni is tudjanak, egymást se zavarják, meg a felhasználó se árnyékolja le őket. A kezdetekben az antenna kiállt, felfelé, GSM volt, azt szevasz. Most meg összevissza tapizzuk mindenhol a készüléket, hogy GPS, Bluetooth, GSM, 4G, Wifi, NFC, FM és a többi.
Mindenesetre a 2010-es PR katasztrófa örökre megváltoztatta a máshol egyébként is óvatos tervezési hozzállást, onnantól nem volt gyártó, aki megkockáztatta volna, hogy ne több egyforma antennát tervezzen a házba, hogy amnnyiben az egyik kiesik, a másik tudjon dolgozni.
Térjünk vissza az Apple Cardra. Kétféle megoldás látszik a problémára a kilenc évvel ezelőtti analógia szerint, és bármelyik is valósul meg végül, az meghatározó lesz a jövőnkre nézve, mert az Apple-t utánozza majd az összes menő kártyákat gyártó kártyagyártó, és onnantól azzal kell élnünk, amit az alábbiakból végül kiválaszt Tim Cook és a Titánkártyagyártó Divízió lelkes csapata: 1. a 2010-es módszer, vagyis egy személy 3-4-8-10 kártyát kap egyszerre, vagy annyit, hogy mindenhová jusson, és akkor nem kell folyton ki-betenni a kártyát, így nem használódik el olyan gyorsan.
2. Lehet, hogy létezik egy titánbarátabb megoldás. Vagyis hogy nem sok kártyát kapna egy személy, hanem egyet sem. Lehetne, hogy az Apple Card a digitális Wallettben legyen csak, és akkor nincs minek karcolódnia, pontosabban az iPhone kijelzője akkor is karcolódik, ha nem puha anyagok között tároljuk, de azt már megszoktuk, bassza kutya.
Utóbbi megoldás előnye, hogy a digitális Apple Card már létezik, így ki sem kell fejleszteni.
"Kérek minden Apple Card használót, hogy dobja ki a kártyáját, vagy küldje vissza hozzánk, mi beolvasztjuk, és egy apró szuvenírt nyomtatunk a beküldők számára az így kinyert fémből. Csak 99 dollárért."
A beta.icloud.com címen bárki megtekintheti a bejelentkezés után, hogy fog kinézni az iCloud interfész az őszi frissítés után. Eltűnik a repülő buborékos dizájn, ami váratlanul az Appleblog nyolc évvel ezelőtti kinézetét utánozta (eltekintettünk a pertől), helyette egyszerű, fehér felületet találunk, kisebb ikonokkal.
Itt a régi dizájn:
Úgy tapasztaltam, hogy sok iOS vagy Mac-használónak sejtelme sincs, hogy van egy ilyen iCloud.com oldal, ahol böngészőből elérheti a felhőben tárolt dolgait, fájljait. Ha beállítottuk az Asztal és a Dokumentumok mappa megosztását macOS-ben, akkor a gépünk ezen könyvtárjainak tartalmát is elérjük. De tud még meglepő dolgokat, például:
feltölthetünk direktben képeket a felhőben tárolt fotóink közé
létrehozhatunk egy dokumentumot, mondjuk egy prezentációt - egy árajánlatot mondjuk, szépeket tudunk szerkeszteni itt pdf-be exportálva -, és a kollégánk egy megfelelő böngészőből simán szerkesztheti is a Keynote webes verziójával
Ha ellopják az iPhone-unkat, és az utcán kölcsönkérünk egy laptopot, a Find My iPhone-t is itt érjük el a legegyszerűbben
Sokan ezeket a lehetőségeket nem is tudják.
Az ősszel érkező Catalina megújult Reminders appját is elérhetjük innen, vagyis bétatesztelés nélkül is bekukkanthat bárki az új program lehetőségeibe.
Baromi régóta nézegeted a 27-es 5K iMaceket, de sokalltad az árukat, a 679 990 forintról induló címkét? Megértem: a kijelzőre nézve megérted, hogy miért veszi a bátorságot az Apple folyamatosan, hogy egybeépítse a számítógépeit a monitorral. Csodálatos monitorok ezek, egy munkára és szórakozásra is elegendő hardvertartalékkal.
Különösen az idei modellek: a 27-es iMacek jelentős erőfölényt kaptak, főként ha a kilencedik generációs Intelekkel kérjük őket (idén valamiért kettészakadt a mezőny, és egy része nyolcadik, másik része kilencedik generációs procit kapott). Ha pedig hozzávesszük, hogy a Radeon Pro Vega kártyát is lehet kérni bele, amivel tényleg egy professzionális GPU-t kapunk a consumer vonal tetejére, tényleg kezd okafogyottá válni az iMac Pro.
Viszont ezzel máris elértünk 1.000.000 forint fölé.
Mi van azokkal, akiknek nem kell ilyen számítási teljesítmény, MÉGIS szeretnének egy 27-es iMacet?
Ilyenkor lehet használtakat nézni, vagy megkeresni azokat az üzleteket, ahol még újonnan adják a korábbi modelleket (ilyenkor az ÁFA is visszaigényelhető, ha a cégünkre vesszük, ugye). Ebben pedig iMac tekintetében az AQUA Webshopja most elég erős. Ezt találtam most:
Általános, hogy míg az Apple a kiadás évével és idejével hivatkozik a gépeire (bár sokszor még azzal sem, ami nincs fent a boltban, az nincs), addig más webshopok általában a fentihez hasonló azonosítókat írnak a gépek mellé. Semmi gond, menjünk fel az EveryMac oldalára, írjuk be a keresőbe ezeket az azonosítókat (vagy csak az első 4-5 karaktert is elég), és kidobja a gép, pontosan melyikről van szó, jellemzéssel.
Ez volt 2017-ben a legkisebb 5K-s iMac, 3,4 GHz-es Core i5 processzorral, akkor 679 990 forintért. Négymagos, hetedik generációs processzor található a házban, a mostani modellekhez képest kevesebb maggal, de nagyobb órajellel.
Most 576.900 forintért elérhető az AQUA-nál, ez nettó 454.000 forint körül van.
A vételár több mint 100 ezer forinttal kevesebb, mint fénykorában (rákerestem, ugyanezt a gépet használtan, garancia nélkül vagy minimális, egy hónapos kereskedői garival 450 ezer forint körül árulják. Ez az AQUA-s, új gép árának 78%-a…)
Ennél drágább 2017-es modellt nem érdemes venni, mert ha annyi pénzünk van, inkább válogassunk az idei modellek közül, az alacsonyabb kategóriából.
Disclaimer: az AQUA Webshop az Appleblog feat. Almalé és Kungfu partnere. Az árak a pillanatnyilag a beszállítók által biztosított árakat tükrözik, amik egyik pillanatról a másikra megváltozthatnak.
Közeledünk az őszhöz, ami azt jelenti, hogy az Apple idén bemutatott operációs rendszerei és szolgáltatásai élesbe kerülnek hamarosan, köztük az Apple TV +, amivel show-kat és filmeket, valamint az Arcade, amivel játékokat érünk el korlátlanul, reklámok nélkül, havidíjért cserébe. Eddig nem tudtuk, hogy ezek a nálunk is elérhető szolgáltatások mennyibe is kerülnek majd, de most már szinte biztosnak látszik az ár.
Mi is az Arcade? Egy játékelőfizetés, amivel kábé 100 exkluzív, csak az Arcade-ra fejlesztett játékot érünk el, és játszhatunk velük Macen, TV-n vagy iOS-en (ahol abbahagyod az egyik eszközön, ott folytatod a másikon). Itt találjátok a legjobb címek bemutató videóit.
Egy promóüzenetet találtak a 9to5Mac-esek, amiből kiderült, hogy a szolgáltatás 4,99 dollár lesz, egy hónapos ingyenes tesztidőszakkal. Ezzel elérhetőek a játékok mindenkinek, akiket a Family Sharing-en belül felvettünk, összesen maximum 6 főig. A játékok letölthetőek, internetkapcsolat nélkül is játszhatóak.
Mi az Apple TV +? Az Apple exkluzív műsorainak lelőhelye, ahol szintén havidíjért elérhetőek a show-k, sorozatok, filmek. Ezzel kapcsolatban a 9,99 dollár merült fel lehetséges havidíjként, ami a Disney+ 6,99 dollárja fölé lő, inkább a Hulu és Netflix árait célozza meg.
Személy szerint én, ha meghallom, hogy egy műsort az Apple fizetett, rögtön elmegy a kedvem tőle. Olyasmi az Apple, mint a Disney: úgy direktben nem látszik, hogy cenzúrázna, egyszerűen csak olyan műsorok jelennek meg nála, amik olyan
borzasztóan kedvesek, még akkor is, ha mondjuk szenvedésről szólnak.
Aztán ne legyen igazam.
Hogy a fenti árak mit jelentenek forintban, nem tudni. Az Apple Music, amit a cég 9,99 dolláros és diákoknak 4,99 dolláros áron ad odakint, itthon 1490 és 699 forintot kóstálnak, de ez a félár leginkább a konkurenciának köszönhető. Simán lehet, hogy a fenti két szolgáltatásnál már kétszeres szorzóval kell majd számolni, 2990 és 1490-es árakon.
Mindkét szolgáltatásnak van magyar nyelvű aloldala, így biztosra vehetjük, hogy nem maradunk ki az előfizetési lehetőségből.
A blogon található valamennyi írás, valamint a fényképek egy része a szerző saját tulajdonát képezik, amelyek másolása, terjesztése kizárólag előzetes engedéllyel lehetséges.