Az Apple megint rekord időszakot zárt, soha ilyen jó negyedik pénzügyi negyedéve nem volt. Ez viszont nem volt sima menet, sőt. A helyzet az, hogy a legszorosabb küzdelem volt, amit láthattunk a cég történetében, ráadásul fordulatos mérkőzés, belülről még izgalmasabb lehetett. El tudom képzelni, hogy erről a negyedévről egyszer megjelenik majd egy minisorozat a TV+-on belül.

6272404_so.jpg

Először is kisebb értékben sikerült termékeket eladni, az iPhone több mint 3 milliárddal kevesebbet hozott a konyhára, ahogy a Mac-ek is rosszabbul teljesítettek. A kínai árbevétel tovább csökkent az egy évvel korábbihoz képest, ahogy Európa és Japán is alulteljesített. A kisebb adózás előtti eredményhez nagyobb adó társult, de ennél még többet ártott az USA és Kína megroggyant kapcsolata.

Hogyhogy ennek ellenére sikerült a rekord?

A mérkőzésen - várható módon - fordított egyrészt a szolgáltatások bevételei, amik kábé 20%-kal növekedtek az elmúlt évhez képest, valamint a hordható eszközök és kiegészítők bevételei, ami

több mint 50%-kal emelkedett (ugye mondtam, hogy az Apple Watch elért az Early Minority szakasz meredek ágába?).

De az iPad is jobban fogyott. Terület szempontjából az Egyesült Államokban tapasztalt vásárlási kedv lökte meg az eladásokat leginkább.

A negyedévben összesen egy hetet szerepelt az iPhone 11, ami viszont Tim Cook elmondása szerint nagyon-nagyon erős eladásokat produkál, köszönhetően az alacsonyabb eladási árnak. Főleg Kínában hozta meg a vásárlási kedvet az 50 dollárral alacsonyabb kezdőár az XR-hez képest, vagyis a következő negyedévben lehet majd látni, ahogy az Apple politikája beérik, és új területeken hódít meg új ügyfeleket egy ilyen csökkentéssel. Akkor jobban hátradőlhetnek majd, a rekord várhatóan be van biztosítva.