Nem biztos, hogy mindenki használta, de azért eléggé jó dolog volt: ha egy tartalomra duplán kattintottál iOS-es, Safariban, az adott tartalmat kinagyította a kijelző szélességére a tablet, telefon. Ha egy képre kattintottál duplán, akkor az adott képet nagyította, széltől szélig, ha egy weboldal hasábjára, az adott hasábot. Okosan, a logikai egységet. Régóta. Ősi képesség ez.

Azt hittem, én vagyok hülye, amikor iOS 13-ban nem ment. De aztán észrevettem, hogy a lányom, akinek élete első iOS-e, amit látott, a 12-es volt, hogy nyomogatja duplán a kijelzőt a mesekocka képén. És semmi. Ekkor jöttem rá, hogy valami tényleg megváltozott.

enable-screen-zoom-gestures-in-ios-for-iphone-ipad-and-ipod-touch_3.jpg

Ha most iOS 13-ban vagytok, és mégis kipróbálnátok, miről van szó, menjetek fel a Daring Fireball oldalra, merthogy

ott működik még mindig a dolog!

Rejtély. Vagyis nem egészen arról van szó, hogy az Apple kikapcsolta ezt, mondjuk azért, mert a remegő kezű felhasználóknak kényelmetlen. Egyébként tényleg volt ilyen igény korábban, valaki épp kikapcsolni akarta ezt, de azért jellemzően, a többség használta. És láthatóan bizonyos weboldalaknál, bizonyos kód esetén még mindig működik a dolog.

További vizsgálati eredmények itt várhatóak, a nyomozás jelenleg is tart.