Mármint offline, a neten kívül. Az Apple Store-ok ugyanis egyre gyatrább munkát végeznek e tekintetben.
A Los Angeles Times írt az egyébként már egyre sűrűbben hallott kritikáról, miszerint az Apple Store-okban mindent lehet, csak vásárolni nem nagyon. Olyan esetekről számolnak be, miszerint 20 percet kell várni egy alkalmazottra, hogy a kártyás fizetéshez odahozza a terminált.
Általános lett az érzés, hogy a bolti dolgozókat inkább nem érdemes zavarni vásárlással, mert az nagyon sokáig tart, és nem is nagyon megy nekik ez a része.
Az Apple Store-okkal két fontos dolog történt az elmúlt években: egyrészt sokkal több lett belőlük, így sok alkalmazottat kellett felvenni. Emiatt hígult a humán minőség az ott dolgozó régi motoros humánok szerint. Másrészt az üzletek is átalakultak: inkább időtöltés céljából látogatják őket sokan, az Apple szervez oda előadásokat, oktatásokat, és a Genius Bar sem annyira a szervizeléssel van már elfoglalva, inkább mindenesek lettek.
kép forrás: Wikipedia
A hagyományos szolgáltatások, mint az eladás és a szerviz, lecserélődött a információközlés, szórakoztatás műfajaival, ami teljesen összhangban is van azzal, amit a cég képvisel. Csakhogy közben ez egy “store”, ahol elsődlegesen továbbra is vásárolni hívják az embereket.
Ennek kellene véget vetni.
Az Apple Store-ok kínálatát online is meg lehet rendelni, házhoz szállítással. Vannak APR-ek, akik szintén szigorú követelmények mentén szolgáltatnak, és ott vannak az egyéb kereskedők, akik még olcsóbban is tudnak kínálni Apple cuccokat. Az Apple Store-oknak változatlan külsővel és kínálattal a továbbiakban
be kellene szüntetni az eladásokat, vagy 10%-os felárral értékesíteni a saját terméküket, ezzel elejét véve az elavult eladó-vevő relációnak.
A Geniusok végre igazi Geniusok lehetnének, és nem rohangálnának ide-oda a boltban. A vásárlásra nem kellene várni, mert alig valaki vásárolna, viszont a bolt által nyújtott szolgáltatások körét fel lehetne turbózni még jobban, a Today at Apple után jöhetne a Tomorrow és az Aftertomorrow is. A külső kereskedők forgalma megnövekedne, a számuk ugrana egyet, több helyen lehetne kapni Apple-cuccot, és kis szerencsével pedig az Apple ugyanazt a bevételt hozná, csak többet adna.
A retail vezető Angela Ahrendts távozása után Deirdre O’Brien lett, az ő dolga lenne eldönteni, hogy hogyan oldja meg ezt a látványos expanziót és átalakítást követő problémacsomagot. Én ezzel járulok hozzá, Deirdre, használd az ötletemet egészséggel.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.