Izgalmas feladat elé állított minap a MacBook Air-em. Észrevettem, hogy már csak 4%-on áll a töltöttség, viszont nem találtam meg a töltőjét. És persze előttem volt egy dolgos munkanap, így különösen rosszul érintett a dolog.

Hol lehet a töltő? Két dolgot láttam lehetségesnek:

  1. Valahol mégis itt van, csak nem találom
  2. Nincs itt, mert valahol elővettem tölteni a gépet, és ottfelejtettem a konnektorban.

Koncentráljunk a második lehetőségre, az első megoldhatatlan probléma, mert emberi hülyeséget feltételez.

Töltőt nem nagyon lopkodnak, így valószínűsíthető, hogy megvan még mindig, vagy egy kávézó falában, vagy a személyzet elrakta. Már csak azt kell kitalálni, a memóriánk segítsége nélkül - mert ez a rohadék ugye ilyenkor nem segít -, hogy ugyan hová ültünk be és mikor, amikor legutóbb töltöttük. Merthogy ilyenkor logikusan a legutóbbi töltés helyét kell meglelni, csak ott veszíthettük el, ha a táskánkból ki nem esett.

4%-om volt rávenni a gépemet, hogy ugyan már árulja el, hogy utoljára mikor töltöttem. Ha megvan az időpont, akkor a naptáramban visszakereshetem, hogy aznap, akkor épp merre járhattam (másoknál ezt egyszerű kitalálni, én helyeket tesztelek, így annyira nem).

Mi jöhet szóba azonnal? A log file-ok. Szerencsére a macOS-nél gyorsan belenézhetünk ezekbe, a Konzol nevű programmal. Tehát Finder, Konzol, Enter. Ott kikeresed a /var/log fülön belül a system.logokat, van belőle pár.

ke_pernyo_foto_2019-04-25_21_59_37.png

Amúgy fizikailag itt vannak:

ke_pernyo_foto_2019-04-25_21_58_56.png

Ezek tartalmának ellenőrzésénél egy ilyen kifejezésre keress rá (Cmd + F):

ApplePowerAccessoryUpdater.bundle

Itt megtalálod azokat a bejegyzéseket, amik nagy valószínűséggel a töltési eseményhez kapcsolódtak. Dátum, idő felette. innentől már csak egy jól vezetett naptár, vagy a tesztelős fotóid időbélyeg-összevetése van hátra, és máris megtalálod a helyet.

Ja, a töltő egyébként mellettem volt, a fotelben. Hehe.

Ez nyilván egy gyors megoldás, nem tűpontos, és nem veszi igénybe a töltést menedzselő appok sok esetben egyszerűbb segítségét. Nyilván vannak ilyen programok, de nem volt telepítve, illetve ennek a keresgélésére nem volt időm. Viszont ha ti ajánlotok alternatívákat, vagy van beépítve jobb megoldás, very welcome.