Régóta téma, hogy a macOS és az iOS egyre inkább hasonlít egymásra, itt szedtem össze, miben. Valaki azonban továbbment, és így képzelte el a jövő asztali operációs rendszerét:

Hát itt rend van, baszott nagy.

Hogy mi az előnye, ha a macOS is úgy működik, mint az iPad? A dizájner azt állítja a videó végén, hogy pixelperfekt fullscreen van. Nem tudom, ez mit jelent, szerintem most is az van. Azt is állítja, hogy "powerfull splitscreens" van. Nem tudom, ez mit jelent, szerintem most is az van. A Slide-Over szuper, mindig is akartam, hogy egy harmadik ablak a munkám elé ugorjon, ha akar valamit, nem?

De mutatok valamit, hogy lehetne ezt fejleszteni. Egyrészt itt van ez az elpazarolt terület az ablakok körül:

ke_pernyo_foto_2019-04-12_13_48_41.png

Talán ezt is ki lehetne használni. Picit fejleszteni kellene a kódot, hogy az ablakokat bárhová lehessen tenni. Mutatom a conceptet, itt egymásra rétegezett ablakok sokasága látszik, ha bármelyikre kattintasz, az az ablak lesz az aktív, és az lesz elöl.

appablak.png

Meg itt van a Finder, vagyis a fájlok kezelésére szolgáló program, a videóból, full screenben:

ke_pernyo_foto_2019-04-12_13_49_04.png

Lehetne, hogy ezt kitesszük állandó fullscreenbe, a többi ablak mögé, és elnevezzük mondjuk Desktopnak.

Na, én ÚGY már nagyon imádnám ezt a koncepciót.

Tudjátok, mi a félelmetes? Valahogy el tudom képzelni, hogy 5 év múlva ez lesz.