Az Apple 2018-ban a szokásos 1-2 millió helyett 11 millió akksit cserélt ki iPhone-okban.

Eddig csak tippeltünk, milyen hatása volt annak, hogy a cég kevesebb mint féláron adta a korábbihoz képest az új akksit régi telefonokba. Most már tudjuk, ezt a mondatot fent állítólag Tim Cook mondta szűk körben.

iphone-6s-battery_2.jpg

Amikor Tim Cook nemrég arról beszélt, hogy ez a 40 dolláros kedvezmény is felelőssé tehető - három másik ok mellett - az iPhone-ok csekélyebb fogyásáért, sokan nevetségesnek érezték a dolgot. Na nem azért, mert lehetetlennek tűnik, hogy emberek 40 dollár spórolás miatt nem ruháznak be egy 700 dolláros telefonra - ennyiért adnak most egy Xs-et, ha beviszed a régi iPhone-odat -, az emberek általában nem döntenek racionálisan. Azért érezték nevetségesnek, mert úgy tűnt, a vezér mégiscsak egy racionális döntést támad meg a logikai következtetésével.

Pedig a tények felismerése azért nem támadás. Ahogy a kutatók sem támadták a relativitáselméletet azzal, hogy az állításaihoz hasonlították a valóságot, úgy Tim Cook állításban sincs semmi különös: 11 millió akksicsere 1-2 millió helyett TÉNYLEG befolyásolja az eladásokat, és ez egy puszta ténymegállapítás.

Mi történt? A vásárlók legnagyobb részének, akik sosem gondoltak bele abba, hogy kicseréljék az akksijukat (vagy azért, mert drágának gondolták, vagy azért, mert inkább meggyőzték magukat egy új, jobb telefon vásárlásáról), az arcába tolták a lapok az árat, a helyet és a csere hatását. El lett mondva, hogy sokkal olcsóbb, maga az Apple végzi, a gyári alkatrésszel, és sokan ezt választják majd a frissítés helyett. Csodálkozunk, hogy megtörtént?

Valójában, nem szándékosan, egy dollármilliókat érő globális víruskampány zajlott, aminek az eredménye 9-10 millió akkumulátorcsere. Bármelyik magánszerviz a világon dollármilliókat adna azért, hogy egy ilyet kapjon.

Az Apple-nél ez bukó volt, negatív kampány, basszuskulcs és arohadtéletbe.