Sokáig vacilláltam, melyiket válasszam, végül kiszemeltem a nekem való telefont az Apple kínálatából.

dsc03348.JPG

Bocsánat, nem az Apple-éből, ők már pár hete nem árulják, a szolgáltatónál kértem.

Mutatom a régi és az új telefonomat egymás mellett, szerintem egyértelmű a fejlődés:

dsc03326.JPG

dsc03328.JPG

dsc03330.JPG

A Home gomb nem lötyög. Az antennakeret nemhogy simább, de van rajta egy a másikról már lekopott matt felület. A gombok pöccre mennek, karc egy darab se. Az akksiidő a korábbihoz képest EGY ÁLOM. Mintha gyorsabb is lenne, de ez nem biztos. De így érzem.

dsc03542.JPG

Sosem hittem volna, hogy ilyet teszek. Egyrészt sosem hittem volna, hogy 2016 után 2018-ban, tehát két évre rá egy a korábbival megegyező telefont vásárolok. Ez egyszerűen elmebajnak tűnik, mert hát miért? (Visszatérünk erre.)

Másrészt hogy lehetséges, hogy egy két éve megjelent telefon egy három éve megjelent processzorral, akkori memóriamennyiséggel még jó lehet? “Kvarcjáték” - írta az egyik olvasó itt nálunk pár hete, mindezt az Apple A9-re, aminél elkezdődtek a komoly találgatások az asztali ARM-ok létjogosultságát illetően. És noha nem, nem kvarcáték, de igen: ha bemutattak volna iPhone SE 2-t, azt vettem volna meg. Az iPhone SE X-ért komolyabb pénzeket is kiadtam volna. De nem jött.

Az indoklás? Itt írtam le bővebben, miért teljesen eltérő az értékrendem a telefonokat illetően a mai trendekhez képest. Mást tartok fontosnak egy telefonban, mint amit rám erőltet most már minden gyártó, az Apple is, nem tartok jó üzletnek egy nagy és szép kijelzőért cserébe ezt a kijelzőt hurcolászni egész nap a nadrágomban, az ezzel járó nagyobb súllyal és mérettel, (a vezetéknélküli töltés miatt) csúszós hátlappal. És nem, nem vagyok, és nem is leszek hajlandó kifizetni 400 - 500 ezer forintot egy telefonért. Nem azért, mert nincs, hanem mert ilyen az értékrendem.

Akik ebbe születnek, azok nem értik, miről beszélek, és ezt mindig elfelejtjük, amikor felháborodunk egy cég irányváltásain: nem ugyanazok az emberek élnek a Földön, mint 10-20-30 stb. éve, amikor lefektettük magunknak az önnön morális szabályainkat. Vagy az az adott cég, hogy mást ne mondjak. Egy csomóan meghaltak, egy csomóan születtek és felnőttek, akik ezt máshogy látják. Nekik a telefon tényleg iszonyú fontos.

Nekem nem. Nekem még mindig egy kommunikációs eszköz, amin útközben is tudok információt szerezni, dolgozni és szórakozni, elfogadva az ezen végzett munkám és szórakozásom korlátait, miközben a laptopom szintén egy eszköz, hogy az általam kiválasztott környezetben dolgozhassak, így élvezhessem az életet az eszközök mellett. Sokkal fontosabb a valóság, ami körülveszi a telefonomat, mint a telefon, és sokkal fontosabb, hogy ha nem akarom, észre se vegyem az eszközt.

Nekem bazmeg ne kandikáljon ki a belső zsebemből, meg essen ki a cipő befűzésénél.

Szóval XS kilőve az ára miatt, az XR pedig majdnem akkora, mint egy 8 Plus.

Az iPhone 8-ast néztem, nézegettem, mert sokkal jobb kamera, vízállóbb, széles szín­tartományú kijel­ző, nagyobb fényerővel, optikai kép­stabilizálás. Van sok más különbség is, de nekem ezek a fontosak. Ja, meg hogy nyilván később kezd el majd belassulni, lévén A11 ugye. Az ilyen AR meg Neural Engine baromi jó fejlesztések, fontosak is, de most őszintén: tegye fel a kezét, akinél ez vásárlást befolyásoló tényező.

Hányan vannak??? Én nem!!!

Megfogtam az egyiket, meg a másikat. Döntöttem. Nem sokon múlt, majdnem beszippantott a nagykijelző hurrikán, hiszen a 8-as mára már kicsinek számít, de végül nem győzött. Nem tudták relativizálni a centit.

Az eszköz akadozik, lassú? Dehogy. Egy XS Max-et használtam, utána rögtön ezt, tizedmásodpercekben mérhetően a különbségek a napi rutinnál. Vannak feladatok, amikhez kell a számolási kapacitás, 4K-s videót vágni például inkább állok neki XS Max-en, mint akár egy MacBook Air-en vagy régebbi MacBook Prón.

A vicc az, hogy a poszt elején leírt (lásd előző félkövér szöveg), viccesen pozitív élmények valósak. Tényleg úgy érzed, hogy egy jobb telefonod van, akkor is, ha ugyanazt veszed meg, mert egy régi, elhasználódott vasat cserélsz ki egy újra. A sok pozitív élmény miatt pedig még gyorsabbnak is érezheted, még akkor is, ha ez csupán érzékcsalódás.

Van egy pici, könnyű telefonom, amit mindig is szerettem, és most tovább használom. A másik eléggé viharvert, azt felújíttatom és eladom vagy elajándékozom. Aztán, miután használtam egy-két évet, meglátom, mit talál ki az Apple. Ha semmit nem kezdenek velem, akkor... mondanám, hogy váltok gyártót, de nem, mivel mások is szarnak rám. Remélem, addigra kijön egy Apple Watch, ami kiválthatja a telefont, és végre nem kell egyáltalán figyelnem, hogy elraktam-e, elejtettem-e, hová tettem ésatöbbi.

Már rég nem azon kéne dolgozni, hogy minél nagyobb meg szebb kijelző legyen. Hanem hogy alig legyen kijelző. Én ebben hiszek.

Neked is kell iPhone SE 104.990-ért? Az Aqua Webshopban megvásárolhatod, ahogy a többi iPhone-t is, ha nem vagy olyan mammut, mint én. Az Aqua az Appleblog feat. Almalé és Kungfu partnere.