Reggel írtam arról, mit tudunk az egyelőre csak Charge Gate-ként ismert ügyről. Nem sokat: bizonyos telefonok esetében hiába dugod fel a gyári Thunderbolt kábelt tölteni, nem történik semmi. Egy olvasónk azt állítja, az iPhone X-esén, ha megfordítva helyezi vissza ilyenkor a szimmetrikus kábelt, megjavul minden. Egyre több különös állítás van az ügy körül, úgyhogy

beszereztem egy iPhone XS Max-et az Aqua Webshoptól, és kipróbáltam, én mit tapasztalok.

Az első alkalommal fogtam a kábelt, rádugtam a telefonra, és ez történt:

Sima ügy, gondoltam. Ennek a telefonnak bizony semmi baja. Otthagytam egy órára, hátha a USB Kiegészítők funkcióval állítható összefüggésben a hiba. Egy óra múlva ez történt:

Hűha. Tehát a telefon egyszer tökéletesen működött, máskor nem. A USB Kiegészítők funkció ekkor ki volt kapcsolva. Aztán megint rádugtam. Megint minden oké volt.

Ettől fogva megint tökéletesen működött, akárhányszor dugtam rá, mindig ment.

Vártam negyed órát:

 

Íme tehát a megoldás: ha bizonyos időt kivársz, onnantól a töltő első rádugása hasztalan lesz, a másodiktól viszont minden oké.

Ez megmagyarázza azt is, amikor valaki megfordítja a kábelt, és úgy tölti, úgy már jó. (Ha nem fordítja meg, akkor is jó lesz.) Mint a hegeli tézis-antitézis-szintézis. Mindez folyamatábrán:

foly1_1.png

Ez egy elég bonyolult algoritmus, az eddig alkalmazotthoz képest:

foly2.png

Itt tehát egy algoritmus-fejlesztésről van szó, kis buggal. Aki hibát észlel, csak azért észleli, mert a folyamatábrán épp a rossz résznél tart. De lehet, hogy egy perc múlva már semmit nem észlel az egészből. Borzasztó ravasz a hiba, hiszen elhiteti velünk, hogy mi vagyunk a hülyék.

Disclaimer: Nem tudom, pontosan mennyi időt kell várni a dolgohoz, körülbelül negyed órát mértem ki, ezt még lehet finomítani, lehet, hogy kevesebb, lehet, hogy több. Az Aqua Webshopnak köszi a készüléket. Itt tudjátok csekkolni a cég Apple-kínálatát.