Legalábbis nekem ez az üzenet jött le a rendezőtől egyébként meglepően visszafogott, Spike Jonze-féle új HomePod reklámból. Aki ismeri a munkásságát, tudja hogy nem áll tőle távol a humor és a szürrealitás, elég csak a John Malkovich-menetre, vagy A nőre (Her) gondolni. Na ezek a "Welcome Home"-ban megjelennek, ráadásul az Oscar-díjas alkotó négyperces videójában nem más alakítja a főszerepet, mint a magából kaméleonként mindig mást mutató és igen tehetséges énekesnő, FKA Twigs.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy milyen vad szpotot csinált pár éve a GAP-nek és mennyire görény humorút másfél évtizede az IKEA-nak, minden adott volt ahhoz, hogy egy igazi Jonze-s videó szülessen. A végeredmény azonban a Fatboy Slim-nek készített Weapon of Choice és Praise You klipjei, illetve a nem rég a Kenzo-nak készített parfümreklám után egy újabb elnyújtott táncjelenet, ami viszont szemérmetlenül jól koreografált és kreatív szpotot eredményezett:

A Welcome Home egyébként úgy tűnik, elég megosztó: bár inkább a pozitív jelzők repkedtek rá, a Forbes felkavarónak, a Gizmodo hátborzongatónak nevezte, de ettől függetlenül egészen biztosan ott lesz az év legjobb reklámai toplistán, okkal. Parádésan használja fel ugyanis a vizualitást annak bemutatására, ahogy egyik legerősebb fícsöreként a HomePod képes felmérni közvetlen térbeli környezetét és ehhez szabni a hangzást, hogy minden körülmények között optimális hatást érhessen el. 

Bár a bennem élő cinikus a Gizmodo véleményének is igazat ad: míg 1984-ben az Apple reklámjai a Nagy Testvérek elnyomásának megdöntését és szabadságot vizionáltak a jövőre nézve, most már meg kell elégednünk egy jó számtól kapott boldogsághormon-dózissal, hogy egy pillanatra elfeledkezzünk létünk néha nyomasztó valóságáról.

Ettől persze a reklám maga még nem lesz kevésbé zseniális.