Ez a hét kétség kívül az Apple okos hangszórójáról, a HomePodról szólt. Az ismertebb külföldi oldalak, illetve YouTuberek mind megosztották tapasztalataikat az eszközzel kapcsolatban és az álláspontjukról gyakorlatilag közös volt: az Apple csinált egy kiváló hangminőséggel rendelkező cuccot, amit aztán teljesen bezárt a saját ökoszisztémájába.
Nincs rajta jack csatlakozó, nem kapott Bluetooth támogatást és hangvezérléssel kizárólag az Apple Music szolgáltatást tudjuk használni, minden mást AirPlay-en keresztül kell megoldanunk, amit ugyebár csak olyan eszközök tudnak, melyeken macOS vagy iOS fut.
Az eszközön működő Siri kétségtelenül jól teljesít, ha zenehallgatásról van szó, ám a tesztelők szerint gyakorlatilag minden másban alul marad a konkurenciával szemben. A piackutatással és elemzésekkel foglalkozó Loup Ventures szerencsére nem volt rest és alaposan utána járt a dolognak, hogy kiderüljön, tényleg ennyire pocsék a HomePodban lévő hangalapú asszisztens vagy az újságírók bénáznak folyamatosan?
Abban (meglepő módon) ők is egyet értenek, hogy a HomePod valóban a legjobb hangminőséggel rendelkező okos hangszóró jelenleg a piacon, amit ráadásul üzembe helyezni és használni egyaránt könnyű. Mint személyi asszisztens ugyanakkor, jelenleg egyértelműen a sor végén kullog, annak ellenére, hogy a feltett 782 kérdésből 777-et értelmezni tudott.
A teszthez három HomePodot is használtak, hogy releváns eredmények szülessenek. A vizsgálatból kiderült, hogy míg a Google Assistant a kérdések 81, az Amazon Alexa 64, a Microsoft Cortana pedig 57 százalékára tudott helyesen válaszolni, addig az Apple HomePodban működő Siri-je mindössze 52.3 százalékot ért el, ami azt jelenti, hogy hiába érti, mit mondunk neki, minden második kérdésre tud csak nagy átlagban válaszolni.
Ha vetünk egy pillantást a részletesebb listára, akkor jól látható, hogy a HomePod két területen teljesít jól, az egyik a földrajzilag hozzánk közel lévő dolgok (időjárás, hírek, stb.), illetve a kereskedelemmel kapcsolatos témák, utóbbiban majdnem lenyomja az egyébként minden területen magabiztosan vezető Google Assistant-ot.
A probléma akkor van, amikor kicsit el akarunk szakadni ezektől a területektől. Navigációval és közlekedéssel kapcsolatos kérdésekre például alig képes releváns választ adni a hangszóró, a 12 százalék bátran kijelenthető, hogy pocsék eredmény és ez jelentősen árnyalja az összpontszámot is, igaz az nem derült ki, hogy a 782 feltett kérdésből hány tartozott ide.
A HomePod szintén nem remekül a hangalapú vezérlésben (kivéve, ha zenéről van ugye szó) és ha általános információkra van szükségünk, akkor a maradék három eszköz több esetben fog érdemben válaszolni a kérdésünkre.
Gene Munster, a poszt írója megjegyzi ugyanakkor, hogy ezek a néhol kifejezetten gyenge eredmények nem a Siri hibája, ugyanis fogtak egy iPhone-t és a problémás kérdések egy részét az azon futó asszisztensnek is feltették. A válaszok jóval nagyobb százalékban voltak helyesek, arról nem is beszélve, hogy a telefon a legtöbb kérdésre hajlandó is volt válaszolni.
Bizony, a hajlandóság egy érdekes kérdés. Az elemzést végzők ugyanis nagyon sokszor futottak bele abba az esetbe, amikor a hangszóró válaszként csak annyit mondott, hogy "Erre a HomePodon nem tudok válaszolni." vagy hogy "Ezt a HomePodon nem tudom megcsinálni.".
Munsterék szerint nem érdemes már rögtön az elején temetni a HomePodot, ugyanis az Apple-nek várhatóan sokkal nagyobb tervei vannak annál, minthogy mindenféle hülye kérdéseket feltegyünk az eszköznek. A HomePodból valószínűleg egy digitális asszisztensként működő otthoni központot szeretnének majd csinálni, amely minden, a lakásban lévő dolgot képes lesz szabályozni, illetve a szórakoztatásból is kiveszi majd a maga részét.
A Loup Adventures szerint az Apple idén durván 7 millió példányt fog eladni a cuccból, annak ellenére, hogy egy nem reprezentatív (500 amerikai bevonásával készült) kutatásuk szerint a vásárlók mindössze 3.3 százaléka tervezi, hogy beszerez egy HomePodot a következő egy évben. Ha kivesszük az egyenletből azokat, akik semmilyen Apple termékkel nem rendelkeznek, akkor a hajlandóság némileg magasabb, 5.2 százalék.
Ez szinte egy az egyben megegyezik az első generációs Apple Launch-nál mért eredményekkel, ami akár azt is jelentheti, hogy 2019 előtt a cég nem nagyon fog tudni komolyabb szeletet kihasítani magának az okos hangszórók piacát jelképező tortából. Az elemzők 12 százalékot jósolnak neki az idei naptári év végére, bár tartunk tőle, hogy akárcsak az Apple Watch esetében, úgy a HomePodról sem derül majd ki, mennyit passzoltak el belőle.
Képek forrása: macrumors.com, loupventures.com, apple.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.