Az Apple nyilvánosságra hozta az első pénzügyi negyedéves jelentését, ami a karácsonyi időszak eladásait mutatja. Akármennyire is unalmas lehet az Apple rekord-negyedéveinek sora, azért erre eléggé kíváncsi voltam: vajon az Apple gumicukor-trükkje átment? Az iPhone X jól fogyott?

Mert ha ezek sorban átmennek - érintős MacBook Pro, iMac Pro, Apple TV 4K -, akkor bizony számíthatunk arra, hogy minden termékkel eljátssza ugyanezt a cég. Bár már nem sok maradt ki egyébként sem.

A cég 88 milliárdos bevétel mellett 20 milliárd dolláros profitot zsebelt be, ami sokkal jobb eredmény, mint egy évvel korábban, sőt minden eddiginél jobb. A bevételeket 10, a profitot 3 milliárd dollárral fejelte meg az Apple.

ke_pernyo_foto_2018-02-02_9_09_46.png

És mindezt mennyi eladott termékkel? Itt jön a lényeg: nagyjából ugyanannyival. Kábé ugyanannyi iPad, Mac fogyott, mint egy évvel korábban, sőt iPhone-ból egymillió darabbal kevesebbet is adtak el. Úgyhogy feleim szümütükkel: átment a gumicukor-trükk. Az Apple kevesebb eladott termékkel nagyobb profitot termel, és számíthatunk rá, hogy akkor ez lesz a főcsapás mostantól.

Pár éve még arról volt szó, hogy a cég talán kiad egy olcsó iPhone-t. Nos, kiadta, csak nem úgy, ahogy mi gondoltuk. Az lett az olcsó, ami akkor a drága volt, mindezt az iPhone X-szel érték el.

A telefon eladási mutatói túlszárnyalták az elvárásokat, a piacra lépése óta minden héten ebből adtak el a legtöbbet.

Mondanom sem kell, a digitális tartalmak eladási mutató emelkedtek a legszebben, 18 százalékot nőttek egy év alatt. Ez az önmagában is hihetetlen összegetek termelő divízió lett az Apple “veszek egy lakást, és kiadom hogy legyen állandó jövedelmem” megfelelője, feltéve, hogy valaki a teljes Andrássy utat veszi meg, és adja ki.