Érdekes, egymásnak némileg ellentmondó hírek láttak napvilágot a hét első felében. Hétfőn bombaként robbant a hír, hogy az Apple a történelem során először vezethet ki egy modellt még azelőtt, hogy annak utódját piacra dobnák, aztán persze megjelentek olyan nyilatkozatok is, melyek ezt a képet némileg árnyalták. Akárhogy is, a piac azonnal reagált rá és a beszállítók részvényei kisebb zuhanórepülésbe kezdtek.

De vajon miért állítaná le egy cég egy olyan telefon gyártását alig fél évvel a megjelenés után, amiből a novembertől kezdődő karácsonyi időszakban 29 milliót adtak el világszerte? A Canalys legújabb jelentésében legalábbis ez a szám szerepel, ami állítólag alacsonyabb annál, mint amire a piac számított, aminek részben a november első felében fellépett logisztikai problémák az oka.

iphone_x_sales.jpg

Bár az ember azt gondolná, hogy ezer dollárt nem sokan hajlandók adni egy mobilért, Amerikában a vásárlók többsége havi díjas konstrukciókban gondolkodik és jellemzően szolgáltatóktól szerzik be mindenkori készüléküket - 12, illetve 24 hónapra elosztva pedig valóban nem egy eget rengető összeg 999 dollár. Ennek is köszönhető, hogy a 29 millió eladott példány jelentős része az USA-ban talált gazdára, és ami talán az Apple-nek legjobban fáj, az az, hogy Kínában, ahol a cég nagy erőkkel próbálja megvetni a lábát mindössze 7 millió iPhone X fogyott.

Bár az iPhone X volt a legnagyobb példányszámban eladott telefon az ünnepek alatt, az iPhone 8 Plus-ból is sikerült közel ugyanannyit elpasszolni az Apple-nek. Egy, a Consumer Intelligence Research Partners által készített beszámoló szerint iPhone 8-ból pedig konkrétan 4 százalékkal többet vettek az emberek, hiszen a teljes eladások 24 százalékát ez a mobil adta. Az Apple február első napján hozza majd nyilvánosságra az aktuális pénzügyi év első negyedéves eredményeit, de ebből nem sok minden fog kiderülni, hiszen az eladott iPhone-okat típusok szerint lebontva most sem fogják sem a mi, sem pedig a befektetők orrára kötni.