Az, hogy a Netflix tegnap bejelentette a 2017 utolsó negyedének eredményeit, bizonyára sokatok radarja alatt elrepült. A bejelentésben azonban finoman utalgatnak az Apple-re, és arra is, hogy a cég piacra lépését nem veszik félvállról. A jó időszakot záró streaming-óriás kiadott közleményéből kiderül, hogy nem feledkezett meg a már meglévő és leendő konkurenciájáról sem.

A befektetőknek kiküldött levél tanúsága alapján az Amazon Studios mellett Cupertino-ra is potenciális ellenfélként tekintenek, s szerintük saját műsoraikat az iOS segítségével, esetleg az Apple Musicon keresztül próbálják majd az arcunkba tolni. Ez utóbbi valóságtartalmát azért megkérdőjelezem, némi jóindulattal inkább inkább arra gondolok, hogy egy a Music-hoz hasonló, de sorozatokra és filmekre optimalizált appot érthettek ezalatt.

Nem ez az első alkalom, hogy említést tettek az almás cég terveiről, a negyed évvel ezelőtti earnings reportjuk komoly kockázatként jelölte meg, hogy a hírek szerint az Apple 1 milliárd dollárt költene saját maga által gyártott műsoraira. Komolyan veendő tényezőként említették azt is, hogy az ő malmukra hajtja a vizet, hogy míg a Netflix használatához app letöltésére van szükség, addig az Apple egy szoftverfrissítéssel azonnal ott tud lenni több, mint egy milliárd készüléken.

Korábban arról cikkeztek az iparági médiumok, hogy olyan nevek kerültek képbe az Apple TV műsorai kapcsán, mint Reese Witherspoon, Jennifer Aniston, Steven Spielberg, vagy az Alias-t, a Lost-ot, a Fringe-t és több hollywoodi szuperprodukciót jegyző J.J. Abrams.