A MacRumors egyik olvasója fedezte fel az Apple önvezető-autós technológiákat tesztelő kísérleti egerének újabb verzióját a Szilícium-völgy útjain.
Az autót rendszeresen lehet az előtt a Sunnyvale-ben található épület előtt parkolni, amiről az a pletyka járja, hogy a Project TITAN főhadiszállása. A jól láthatóan 2016-2017-es modellévűre cserélt, de még mindig Lexus RX450h alapon rohangáló prototípus Cupertino AVT (azaz Autonomous Vehicle Tester - autonóm járműteszter) programjának egyik járművének tűnik.
A cég még áprilisban kért üzemeltetési engedélyt három darab 2015-ös RX450h-ra önvezető technológiák tesztelésére - miután megkapták, a járművek rendszeresen fel-feltűntek California utcáin. Az új autók is szenzorok tucatjait hordozzák, de nem az eddig megszokott formában.
Ahogy a MacRumors képein jól kivehető a mostanáig látott, kicsit sufnituningnak tűnő, összevissza felszerelt érzékelők helyett a LiDAR, GPS és radareszközök hardvereit egy tetőre szerelhető, relatíve kompakt és integrált csomagként láthatjuk a kocsi tetején, ami előrelépést sejtet.
Bár az új kialakítás megnehezíti az azonosítást, pár szakértő szerint az Apple a Velodyne Puck LiDAR szenzorjait használhatja (egészen pontosan 14 darabot: négyet elöl, kettőt hátul és kettőt-kettőt az autó négy sarkán, ha minden igaz), eme eszköz összesen 300.000 pontot képes másodpercenként feljegyezni 100 méteres távolságon belül.
Amik még kivehetőek, azok kameraoptikák, GPS antennák, rádiókommunikációs illetve egyéb radareszközök. A bal hátsó kerékre egy a helyszínelők gurulós megoldására emlékeztető távolságmérő is felszerelésre került. A Titan projekt jelenlegi státusza azonban továbbra is az Apple egyik legnagyobb rejtélye.
Megbízható források alapján egy bizonyos ponton mintegy 1000 ember dolgozott rajta, 2016 második felében azonban jegelték egy komolyabb leépítés után. Azonban ez csak látszat, hiszen jól érezhető, hogy a projekt még ha más irányt vett is, de tovább halad.
Korábban egyébként az is felmerült, hogy az önvezető autók tesztmenetben Apple dolgozókat szállító ingajáratokként működnének Palo Alto és az Infinite Loop, a két campus között.
skarpad
2017.08.28. 09:47
Címkék: iphone 8
Bár elérhetőek nagyobb teljesítményű megoldások is, az Apple elvileg a 7.5 wattos vezeték nélküli töltési szabványt integrálja a következő generációs iPhone 8 készülékeibe, aminek lassabb töltés és következésképpen hosszabb töltési idő lesz az eredménye.
A Wireless Power Consortium Qi 1.2.x elnevezésű technológiája már jó ideje elérhető és 15 wattos "gyors" töltésre is képes, ennek ellenére csak 7.5 watt lesz majd az új flagship telefon maximum töltési teljesítménye - állította a MacOtakara szombaton, a WPC berkeiből származó, jól értesült forrására hivatkozva.
Az értesülést már csak azért is érdemes némi fenntartással kezelni, mert a 15-wattos specifikációjú Qi töltőpadok már jó ideje elérhetőek és számos Android telefon is támogatja a szabványt, így érthetetlennek tűnik, hogy miért is mondana le róla Cupertino. A miértként az Apple Watch-ot jelölte meg a japán oldal.
Szerintük az iPhone 8 töltői a Watch-éhoz hasonlóan egy Apple által certifikált chippel kell, hogy majd rendelkezzenek, így nem elképzelhetetlen, hogy az okosórát és az iPhone 8-at ugyanazzal a töltővel is lehet majd tölteni - bár ez azért akárhogyan is nézzük, elég sánta magyarázat. Elvégre miért butítaná vissza a csúcskategóriás telefonját az Apple, csak azért, hogy használhassa a viselhetőjéhez már rendelkezésre álló töltőt?
Persze, amíg a kábelen támogatja a készülék a gyorstöltést, annyira sokan biztos nem panaszkodnának.