A MacRumors egyik olvasója fedezte fel az Apple önvezető-autós technológiákat tesztelő kísérleti egerének újabb verzióját a Szilícium-völgy útjain.

Az autót rendszeresen lehet az előtt a Sunnyvale-ben található épület előtt parkolni, amiről az a pletyka járja, hogy a Project TITAN főhadiszállása. A jól láthatóan 2016-2017-es modellévűre cserélt, de még mindig Lexus RX450h alapon rohangáló prototípus Cupertino AVT (azaz Autonomous Vehicle Tester - autonóm járműteszter) programjának egyik járművének tűnik.

22542-27376-170825-car-l.jpg

A cég még áprilisban kért üzemeltetési engedélyt három darab 2015-ös RX450h-ra önvezető technológiák tesztelésére - miután megkapták, a járművek rendszeresen  fel-feltűntek California utcáin. Az új autók is szenzorok tucatjait hordozzák, de nem az eddig megszokott formában.

Ahogy a MacRumors képein jól kivehető a mostanáig látott, kicsit sufnituningnak tűnő, összevissza felszerelt érzékelők helyett a LiDAR, GPS és radareszközök hardvereit egy tetőre szerelhető, relatíve kompakt és integrált csomagként láthatjuk a kocsi tetején, ami előrelépést sejtet.

Bár az új kialakítás megnehezíti az azonosítást, pár szakértő szerint az Apple a Velodyne Puck LiDAR szenzorjait használhatja (egészen pontosan 14 darabot: négyet elöl, kettőt hátul és kettőt-kettőt az autó négy sarkán, ha minden igaz), eme eszköz összesen 300.000 pontot képes másodpercenként feljegyezni 100 méteres távolságon belül.

22542-27377-170825-car-2-l.jpg

Amik még kivehetőek, azok kameraoptikák, GPS antennák, rádiókommunikációs illetve egyéb radareszközök.  A bal hátsó kerékre egy a helyszínelők gurulós megoldására emlékeztető távolságmérő is felszerelésre került. A Titan projekt jelenlegi státusza azonban továbbra is az Apple egyik legnagyobb rejtélye.

Megbízható források alapján egy bizonyos ponton mintegy 1000 ember dolgozott rajta, 2016 második felében azonban jegelték egy komolyabb leépítés után. Azonban ez csak látszat, hiszen jól érezhető, hogy a projekt még ha más irányt vett is, de tovább halad.

Korábban egyébként az is felmerült, hogy az önvezető autók tesztmenetben Apple dolgozókat szállító ingajáratokként működnének Palo Alto és az Infinite Loop, a két campus között.