A TrendForce tegnap megjelent beszámolója alapján az Apple a valaha volt egyik legerősebb negyedévét produkálta, legalábbis ha a MacBook eladásokat tekintjük. A harmadik pénzügyi negyedévhez képest 11.3 százalékkal adtak el több notebookot, melynek az lett az eredménye, hogy a kivételesen nem túl jól teljesítő ASUS-t megelőzve feljöttek a globális lista negyedik helyére.

12-inch-macbook-macbook-pro-duo.jpg

A július 1. és szeptember 31. közötti időszakban nem kevesebb, mint 4.43 millió MacBook talált új gazdára, melynek jelentős részét állítólag a nyáron frissített új MacBook Pro-k adták, igaz, szépen teljesített a szintén a WWDC-n frissített 12"-os ultravékony MacBook is. Figyelembe véve, hogy a notebook piac globális szinten alig (mindössze 0.7 százalékkal) teljesített jobban, mint az előző negyedévben, a 11 százalékos növekedés figyelemre méltó.

213813001510732207.PNG

Persze, az igazi nagyágyúk befogásához még ez sem volt elég, de ilyen kevés tagot számláló és alapvetően drága portfólióval valószínűleg soha nem is lesz cél egy Dell vagy HP megszorongatása, bár az előbbi 15 százalékos negyedéves részesedése nincs elérhetetlen távolságban. Csak úgy zárójelben jegyeznénk meg, hogy a HP kőkeményen belecsapott a lecsóba, a valaha volt legerősebb negyedévüket produkálták (először lépték át a 11 millió eladott példányszámot), a táblázatban szereplő 17.6 százalékos növekedés tehát ennek volt köszönhető.

Nem tudni, hogy alakul majd a karácsonyi szezont is magába foglaló első pénzügyi negyedév, az viszont biztos, hogy a MacBook Air-re - bármennyire is szeretik a mai napig - ráférne némi ráncfelvarrás, ha mást nem, egy IPS kijelzőt kaphatna, talán azzal még nem nőne a kis tesó nyakára. Egy biztos, az elégedettségi statisztikákat továbbra is utcahosszal ez a típus vezeti házon belül. Ki tudja, lehet, hogy pont ezért nem mernek hozzányúlni.