A Buzzfeednek lehetősége volt exkluzív felvételeket készíteni arról, hogy is zajlik a színfalak mögött a többmilliós első napi rendelések teljesítésének előkészítése az Apple-nél.

apple-preorder-war-room-800x449.jpg

A videóban sok mindenről szó esik, pár dolgot viszont mindenképpen érdemes kiemelni. Egyrészt az Apple-nél létezik egy ún. War Room, ahol az értékesítés megkezdése előtt órákkal már figyelik, hol tartanak a szállítmányok, a rajt után pedig a rendeléseket követik nyomon, valamint azt, van-e valahol hiba a rendszerben, amely beavatkozást igényel.

apple-preorder-war-room-2-800x448.jpg

Angela Ahrendts, az Apple kiskereskedelmi üzletági igazgatója elárulta, hogy az első 24 órában beérkező rendelések felét az Apple saját Store alkalmazásán keresztül adják le a vevők, ahol az előre beállított adatoknak (szállítási cím, számlázási cím, bankkártya adatok, stb.) köszönhetően ráadásul mindez egyetlen gombnyomásba kerül.

A cég fő szállítmányozási partnere a UPS, melynek louisville-i elosztó központjában ilyenkor dedikált csapat dolgozik azon, hogy a több millió telefon időben és jó helyre kerüljön. A csomagok egy része ugyanis nem a különböző Apple Store-okban landol, hanem egyenesen a megrendelőknél, úgyhogy kellően összetett logisztikai feladvány egy ilyen nap a vállalatnak.