Eladósorba került a 2011 közepén kiadott, 13 colos MacBook Air-em.

dsc03684.JPG

dsc03685.JPG

Képességeit jól mutatja, hogy még 2017-ben is jól szolgált, így amikor megkérdeztem magamtól, hogy miért veszek új gépet, két dolog jutott eszembe. Na jó, három.

Az első volt, hogy mit tudom én. Ugyanez a válasz előjön már 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban is, és akkor ennyiben is maradtunk egymással. Én azért szerettem meg az Apple-t, mert időtálló. Miért vegyek évente új telefont, háromévente új laptopot, ha egyébként nem nagyon kell?

A második érv a memória volt: sok programot futtatok egyszerre, és a négy giga néha kevés volt. De hát ezzel is kihúztam öt évet.

A harmadik, és legfontosabb érv az volt, hogy a billentyűzet alatti fólia cserére szorult. Persze ezt akkor még nem tudtam, csak azt, hogy néha nem vesz be egyes billentyűket. Nem tudtam, mennyire költséges és hosszadalmas lesz a javítás, így a legkényelmesebb utat választottam:

Vettem egy új gépet, a régit leformáztam, újrahúztam a rendszert, és beadtam a szervizbe, lesz ami lesz.

És végül kiderült, hogy komoly baj nincs, a hibát javították, a gépet áttisztították, csilli-villi. Akksit is cseréltem nemrég, szóval az is újSZERŰ.

De azt hiszem, túl sokat árultam el az én szívem csücskéről, akivel az appleblogos posztjaimnak legalább a felét írtam. Ilyenkor tárgyilagosan szokták kiírni, hogy eladó, meg hogy újszerű, és mennyire hibátlan. De legalább ismeritek minden hátrányát, előnye pedig az, hogy a mostani, 2016-os MacBook Air-em semmivel sem gyorsabb a hétköznapi feladatokban, legalábbis nem érzem annak. Mint az iPhone-ok egy ideje: megy ez is, megy az is, sebességben nincs különbség, akár éveket is visszamehetünk a hardverekben.

Még egy dolog: a töltőkábel, ami több helyen ledobta magáról a gumiborítást, néhol rásegítettem úgynevezett szigszalaggal. Nem vettem hozzá újat, bocsi, már így is vagy 80 ezer volt a szervizelés.

dsc03686.JPG

Ja és az ár: fogalmam sincs. Azt mondták okosok, hogy ezek a gépek 160 és 180 között mennek, attól függ. Nem tudom mitől. Legyen az, hogy a kikiáltási ár 160 ezer forint, 24 óráig várom az ajánlatokat, lehet 160-at, lehet többet is mondani, meg kevesebbet is, ha úgy tetszik. Aki a legtöbbet mondja, az viheti. Azonos összegű ajánlatok esetén a korábbi ajánló nyer.

Ide írjatok.