Emberek. Nekem most esett le az Apple humora!

Én egészen idáig azt hittem, hogy a cég különös, sokszor csak saját magának érthető elgondolások mentén gondolja ki a soron következő termékeket, pedig istenem, dehogy.

Az egész egy hatalmas móka a cupertinóiak számára. Nagyon kifinomult poénokat rejtenek el a termékfrissítésekben.

Már a keynote-on feltűnt, amikor a MacBook Prók általános grafikus teljesítményén fanyalgoknak bejelentették, hogy ezentúl támogatják majd az eGPU-kat. Vagyis megengedik, hogy az elég magasra emelt gépárak mellé még további összegeket költs egy izmosabb grafikus gyorsítóra - házon kívül.

Ismerjétek el, ez azért jó poén. Persze egy csomóan örülnek, hogy ha beérik a dolog, végre kompromisszum-mentes GPU-kat vásárolhatnak a MacBook Prók mellé, piaci áron. De ez akkor is vicces. Nem nagyon vicces, nem szakadsz a röhögéstől, de egy pici bűntudattól kínozva kuncogsz, mint Örkény egypercesein, amikor a tetveket a hónaljából evő fogoly feltalálja a perpetuum mobilét. 

Szerintem ugyanilyen alig érthető poén volt, hogy míg a Mac Pró lejárt szavatosságú hardvereit reklamálja mindenki, emellett pedig a régi Mac Pro modularitását, hardver-cserélhetőségét hiányolják, kidobják a

kijelzőbe épített Mac Prót, iMac Pro néven.

Hogy most már a kijelző se legyen cserélhető.

Ez sem egyértelmű, hiszen az iMac kijelzője durván jó, és nem megy tönkre a többi hardverelem előtt, így igazából örülni lehet ennek. De mégis, értitek.

Nekem mindezek csak most estek le, most, amikor az iFixit szétszedte az új 21,5 colos 4K-s iMacet, és megállapította, hogy 

halleluja! A cég valamiért bárki által könnyen cserélhető RAM-slotokat alakított ki a gépben, így bármikor bővíthető a memória. Sőt, a CPU is moduláris, így azt is lecserélhetjük, ha szeretnénk, mindenféle különösebb kungfu nélkül.

21-5-inch-imac-teardown.jpeg

ram.jpg

Utóbbinál lehet, hogy az is közrejátszott, hogy az Intel nem tudott socket nélküli CPU-kat szállítani, mindenesetre hölgyeim és uraim, íme az első moduláris iMac hosszú idő óta.

Akkor mi a poén?

Hogy a gép 10-ből hármat ért el a szerelhetőségi értékelésen, különösen az igen-igen nehéz szétszerelés miatt, Valami iszonyú kézügyesség kell, hogy hozzáférj a bárki által cserélhető socketekhez.

Na? Mondtam, hogy lesz poén. Én most először őszintén nevetek, mert megértettem, hogy ez művészet. Nem csak a ház kialakítása, nem csak a hardver és szoftver összhangja, de a sajátos humor is, amivel az Apple reagál az általunk, Apple bloggerek által írt siránkozásokra.