Oké-oké, nem egy világszintű reprezentatív felmérés, csupán a Laptop Mag magazin szerint, akik évről évre próbára teszik a legnagyobb technológiai cégeket. Az Apple zsinórban harmadik éve végzett az első helyen, ami talán nem véletlen. A srácok nem bántak kesztyűs kézzel senkivel, nem elégedtek meg egyetlen mintával, így többször is felvették a telefont, illetve chatelésbe kezdtek az online ügyfélszolgálatosokkal, valamint a közösségi oldalakat is ostromolták különböző kérdésekkel, hogy korrekt következtetéseket tudjanak leszűrni mindenkinél.
Az elsősorban hordozható masinákkal foglalkozó tech portál arra volt kíváncsi, hogy mire számíthat az, akinek segítségre lesz szüksége valamilyen oknál fogva. A 0-24-es telefonos ügyfélszolgálatot három különböző kérdéssel is zargatták, egyszer arra voltak kíváncsiak, hogyan tudják kikapcsolni a Store in iCloud funkciót, másszor a Touch Bar képességeiről érdeklődtek, végül a Siri használata volt terítéken.
Az első esetben viszonylag hamar eljutottak a megoldásig, a vonal túlsó végén lévő hölgy, Hayley azt tanácsolta, hogy kapcsolják ki az iCloud Drive-ot. Nagyon közvetlen volt, így beszélgettek vele teljesen hétköznapi témákról is. Végül rákérdeztek a biztonság kedvéért, hogy van-e esetleg más módja a Store in iCloud funkció használatának mellőzésére, mint az, hogy letiltják az iCloud Drive-ot. Hayley azt mondta, hogy nincs és bár ez nem volt igaz, az, hogy ilyen hamar eljutottak egyfajta megoldásig, illetve, hogy a csupán 8 perces kommunikáció hangvétele pozitív felhasználói élményként maradt meg a Laptop Magos kollégában.
A Touch Barral kapcsolatos call már 15 percig tartott, melynek során Frank segített a hívó félnek abban, hogyan tudja beállítani a különböző alkalmazásokat, hogy profitáljanak az új Touch Bar nyújtotta plusz lehetőségekből. Ezután bónusz kérdésként elhangzott, hogy vajon ez Finderben is kivitelezhető-e valahogy, mire Frank kollégái segítségét kérte, amíg a telefon másik végén lévő ügyfelet tájékoztatta arról, hogy egy kicsit várakoztatni fogja, mert utána jár a dolognak. A válaszra (nem lehetséges ilyesmi a Finderben) nem kellett sokat várni és a srác automatikus tovább irányította a Laptop Magos ügyfelet egy weboldalra, ahol jelezheti az Apple felé, ha szükségét érzi egy ilyen funkció beépítésének.
A harmadik hívás Letasha-hoz futott be, aki mindössze 7 perc alatt elmagyarázta, mi fán terem a Siri és hogyan használható. Még arra is jutott ideje, hogy megmutassa, hol lehet átállítani az alapértelmezett Cmd+Szóköz billentyű kombinációt, ha szükség lenne rá. A Laptop Magosok szerint átlagosan 6 perc alatt mindig eljutott a megoldáshoz - vagy legalábbis egy olyan válaszhoz, amely megoldást jelentett a feltett kérdésre, illetve problémára. Ez kerek egy perccel acélosabb annál, amit tavaly tapasztaltak.
Az @AppleSupport Twitter fiókot sem hagyták békén. Kérdésükre pár perc alatt választ kaptak, bár azt a jövőre vonatkozóan fejlődési pontként jelölték meg, hogy talán szerencsésebb lenne a megoldást szövegesen prezentálni a kérdező félnek, nem pedig link formájában tovább irányítani valahova, ahol maga a megoldás található. Azt is kipróbálták a fiúk, mi van, ha az Apple hivatalos Support alkalmazását használják, amely iOS-re érhető el. Az eredmény gyors és gördülékeny ügyintézés volt, úgyhogy itt sem véreztek el a cupertino-iak.
A Windows alapú notebookokat gyártó cégek esetben az Acer simán behúzta az első helyet, így az Apple mögött könnyedén lett ezüstérmes. Ami meglepő, hogy a hívásidők átlaga még náluk is 9 perc alatt alakult, ráadásul, ha csak egy ponttal is, de ezen a területen az Apple előtt végeztek. Bár nem tudni, milyen kérdésekkel bombázták a Microsoftot és a HP-t, de a pontszámok alapján viszonylag jó eredményhez tartozó 21, illetve 27 perces átlagos hívásidőkön lenne mit faragni a jövőben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.