Éves szinten először estek vissza az iPhone-eladások Kínában. 2016-ban összesen 44,9 millió telefont adtak el, mindez 10 százalék alatti piaci részesedésre volt elég, ami 23 százalékos visszaesést jelentett 2015-höz képest. - írja a Bloomberg.
Kínában jelenleg három nagy gyártó, a Huawei, a Vivo és az Oppo dominálja a még mindig növekedésben levő piacot, emellett rengeteg kisebb kínai gyártó telefonjai is kifejezetten jól fogynak. A három nagy - amiből a Huawei kivételével egyik sem nemzetközileg ismert gyártó - adja az okostelefon-eladások felét. Az Oppo számai ráadásul több, mint duplájára nőttek az IDC mérései alapján.
A helyi márkák hasonló funkciókat kínálnak, ám jóval az iPhone alá belőve a fogyasztói árakat, ami bár a márkák számára jóval vékonyabb haszonkulcsot jelent, de a vevők számára vonzóbb opciót nyújtanak, mint a mostanság a fejlődő piacokra koncentráló Apple telefonjai.
Talán a következő iPhone generáció megfordíthatja a trendet, mivel az 7-es nem annyira indította be kínai vásárlók fantáziáját. Negyedik negyedévben 15 milliót adtak el, ami éves összehasonlításban 13 százalékos visszaesés.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.