Az elmúlt három negyedévben úgy tűnt, mintha az Apple elvesztette volna a növekedési ívét, és egy leszállóágba került volna. Nem látszott, hogy a karácsonyi szezon miért lenne más, mint az egész év előtte, de mégis más lett: all time rekordot állítot fel a cég mind a bevételek, mint az iPhone eladási darabszámok tekintetében. 

Na nem olyan nagyot nőttek, mindkettő csak néhány százalékkal egy éves viszonylatban. Azonban az előző negyedévhez képest mind a bevételek, mind az iPhone-ok eladási számai 70 százalék körüli arányban ugrottak meg (utóbbi leginkább a nagyobb és drágább Plus modellek iránti nagy kereslet miatt). Az árrés és a nyereség nem változott számottevően, picit csökkent az előző karácsonyhoz képest.

screen_shot_2017-01-31_at_23_27_22.png

Azért is csoda a bevételek emelkedése, mert Kína megint nem sokat vállalt magára a növekedésből: az országban 12 százlékot esett az Apple pénztermelő képessége. Mindenhol máshol viszont nőtt: Japánban 20%-kal több pénz folyt be, de Amerikában - messze a legtöbb bevételt hozó régióban - is 9 százalékos volt a plusz.

screen_shot_2017-01-31_at_23_12_04.png

screen_shot_2017-01-31_at_23_12_48.png

Az iPad nagy és tartós esésben van, az Apple álomterméke, amiért Steve Jobs évtizedekig dolgozott, 22 százalékkal kevesebb pénzt termelt, mint 2015 karácsonyán. Ehhez nyilván hozzájárul, hogy a jó hardverek miatt egyáltlán nem szükséges gyakran cserégetni már a tableteket.

A digitális üzletek eladásai is hasítottak, mostanra már ez az üzleti szemens is hoz egymaga annyit, mint a teljes Mac részleg. 

Ja, durva mi?