Az iOS esetében a dolog viszonylag egyszerű, korábban már részletesen leírtam a lépéseket. Az egész intézhető az iTunes-ban, az accountunk beállításai között. Az Apple gyorsan válaszol, visszautalja a pénzt, ha nem vagy elégedett, simán megy minden.

A Mac App Store-ban már nem ilyen egyszerű a történet. Az iTunes-ból nem éred el a Macre letöltött alkalmazásokat, erre ugya egy dedikált App Store program van a gépünkre telepítve. És noha itt is vannak account beállítások, nincs közte a vásárlási előzményeinkkel kapcsolatos hibabejelentés.

Sőt. A support.apple.com oldalon külön ki is emelik:

Segítségre van szükséged egy külső fejlesztésű alkalmazáshoz?

Ha Macen vagy iOS-készülékeden egy másik alkalmazást vásároltál az App Store-ban, vedd fel a kapcsolatot a terméket gyártó céggel. Az App Store-ban az adott alkalmazás termékoldalán megtalálod az elérhetőségeket.

Nem vezet tovább link az Apple online ügyfélszolgálatára, hogy amennyiben nem jársz sikerrel, mi legyen. Mert nem válaszol a fejlesztő. Vagy, ahogy egyébként gyakran előfordul, nincs megadva kontakt az apphoz megadott fejlesztői támogatási oldalon.

A megoldás: getsupport.apple.com. Értitek, a support.apple.com nem jó. 

Itt More, majd Mac App Store. "Az alkalmazás nem úgy működik, ahogy elvárható".

screen_shot_2017-01-30_at_10_47_30.png

screen_shot_2017-01-30_at_10_47_43.png

screen_shot_2017-01-30_at_10_47_51.png

screen_shot_2017-01-30_at_10_16_55.png

És már írhatjuk is az email-t 48 órán belül válaszolnak az ígéret szerint, várom az eredményt. Én egy olyan appot jelentettem be, ami a jelenlegi operációs rendszerrel nem működik megfelelően, a fejlesztő leállította a frissítéseket, de azért a pénzt beszedi.

És ha van valami, amire nem lehet panaszunk, az az Apple támogatása (általános esetekben). Válaszolnak, visszautalnak, elnézést kérnek. Legalábbis eddig ez volt a tapasztalatom, reméljük, hogy most sem lesz másként. Ha mégis, írok róla.

Azért ezt a bejelentőt nem kellett volna így eldugni.