A Facebook termékmenedzsere, Eddie Zhang jelentette be a jó hírt, hogy elkezdik tesztelni az ausztrál és a thai felhasználókon (mostantól: szemét mázlisták) a Messengerben publikált reklámokat.

Ezek a szemét mázlisták a Messenger főképernyőjén láthatják majd a helyi vállalkozások hirdetéseit, ott, ahol most állítólag a születésnapi emlékeztetők vannak, meg az aktív felhasználók listája.

facebook-messenger-sponsored.png

A beszélgetésekbe egyelőre nem kerülnek reklámok, de a Facebook elmondta, hogy a szemét mázlisták indíthatnak akár direkt csevegést is a hirdetők csetrobotjaival, és akkor lényegében a hirdetéssel társalognak.

Egyébként nem is lenne az egésszel semmi bajom, teljesen rendben van, hogy egy cég, ami a reklámbevételre épít, reklámokat szór szét a felületein, inkább csak az zavar, ahogy teljesen öncélú módon kivették a Facebook alkalmazásból a levelezést és néhány hónapja a mobilról elérhető webes felületen is letiltották ezt az opciót, csak hogy arra kényszerítsenek, hogy a Messengert használjam, ahol újabb reklámokkal lehet szórakoztatni.

És talán akkor sem lenne ilyen zavaró a jelenség, ha a Facebook egy keresőcég vagy híroldal lenne, nem 2017 legfontosabb szociális platformja, ahol az emberek a fél életüket élik, éppen ezért mindent rájuk lehet kényszeríteni.