Donald Trump győzelme csaknem minden egyesült államokbeli cég számára minimum egy felszisszenést, maximum egy velőtrázó ordítást okozott. Az Apple utóbbi kategóriába tartozhat, mert azon kevés jogi személyiségek egyike, akikkel Trump már a kampány ideje alatt összeakasztotta a bajszát. Amikor ugyanis az Apple megtagadta, hogy az FBI számára feltörje a saját védelmi rendszerét, az új elnök bojkottra szólított fel a cég termékei ellen.
Valójában senki nem tudja, mit fog tenni Trump. A kampány ideje alatt nagyon sok mindent mondott, ezeknek a legnagyobb részét biztosan nem tudja végrehajtani. Nem osztott meg határozott intézkedéseket, csak általános lózungokat lehetett hallani tőle, így mindenki bizonytalan. Abban bíznak, hogy a kampány után, megismerve az ország helyzetét, tárgyalva a szakértőkkel Trump maga is a realitások talaján veti meg a lábát, és nem dob Mentost a kólába, amennyiben a kóla az USA gazdasága.
Tim Cook levélben fordult a napokban a dolgozókhoz, a választási eredmények miatt. Kellett, mert természetesen mindenki aggódott. Azt írta, hogy a cég megy előre, ha nem futva, gyalogolva, ha nem gyalogolva, kúszva (M.L. King). Együtt tovább viszik a céget, akármivel kell megküzdeni.
Lássuk, milyen kérdésekben aggódnak most az Apple vezetői.
Megfigyelés
Trump annyira berágott, hogy az Apple nem készített egy hátsó kaput az FBI-nak a saját biztonsági rendszerére, hogy egyenesen bojkottra szólított fel a cég termékei ellen. Az Apple attól tarthat, hogy Trump egy olyan törvényt fogadtatna el, ami kötelezheti őket valamilyen szoftvermódosítás létrehozására olyan esetekre, amikor terrortámadás vagy hasonló esemény miatt szükségessé válik az átjárás. Az Apple ekkor nehéz helyzetbe kerülne, hiszen az saját maguk által is feltörhetetlen rendszer állítása esne kútba.
Made in the USA
Trump 35 százalékos import adót is emlegetett, úgy gondolta, ezzel kellően ösztönözné a hazai gyártást. Az Apple-ről kifejezettem megemlítette, hogy az izéit gyártsa az USA-ban. Az csak egy dolog, hogy ekkor egymillió forint felett kezdődnének az új MacBook Prók, ennél van egy fontosabb tényező: nem lehetséges. Az USA-ban nincs meg a sencseni tömegtermelés feltétele, a beszállítói lánc, amiben egy egység kiesése után bármikor betehető egy újabb egység. És az is kérdés, hogy fel tudnának-e venni néhány ezer alkalmazottat egy amerikai gyártósorra, akik lelkesen tolják az ipart egy lélektelen munkahelyen, hogy elkészüljön az új iPhone. Csak munkerő-importtal, ami szintén nem tetszik Trumpnak.
Az Apple egyébként hoz létre új munkahelyeket, hiszen egyre nő az App Store-ba fejlesztők, és a nekik kifizetett dollármilliók száma, ami a programozókon kívül titkárnőket, postásokat, ásványvíz-ügynököket és hasonló állásokat hoznak létre, járulékosan. Persze az Apple világszintű játékos: a tehetségeket mindenhonnan gyűjti, és nincs tekintettel a kifizetésnél arra, hogy honnan jött az adott alkalmazás. A globalizáció nem egy úri huncutság, egyszerűen egy adottság.
Kinti pénzed adózd le
Trump azzal is fenyegetőzött, hogy hazahozatja az Apple-lel a külföldön tartott, ott leadózott (vagy sokszor le nem adózott, khm, Írország) pénzeit, hogy az USA is profitáljon belőle. Ennek a legnagyobb akadálya a 35 százalékos társasági adó, ami az Apple 200 milliárd külföldi dollárja esetén nagyon fájna a cégnek.
Trump egy alakalommal arról beszélt, hogy ez az adó sok, és 10 százalékot kérne a kint megkeresett pénzek után, ami sokkal kifizethetőbb. Mondjuk ő úgy értette, hogy ezt mindenképpen elkérné, akkor is, ha nem hozza haza a pénzt az Apple, ami szintén extraadó lehet sok olyan esetben, amikor a hazahozatal egyáltalán nem is lehetséges vagy indokolt.
Napenergia = hülyeség
Trump és Pence mindketten klímaváltozás-tagadók, nem hisznek abban, hogy Amerika nagyszerű dízelmotorjainak és az emberi tevékenységnek hatása van a környezetre. Így aztán Cook és az Apple megújuló energiákkal kapcsolatos álmait sem támogatják majd feltétlenül. A károsanyag-kibocsátás nőhet, ami nemcsak az Apple-nek rossz, természetesen.
Appleblog
2016.11.10. 11:14
Címkék: magyarország hirdető apr
Az Arena Plaza földszintjén megnyílt a legújabb jóság, az iCentre More üzlet. De ez nem egy újabb bolt, ahol ugyanazt kapod, mint a többiben. Az iCentre More egy prémium kategóriás pop up store, ahol elsősorban olyan termékek kaphatók, amelyek iOS és androidos okostelefonhoz, tablethez kapcsolódnak, vagy azzal irányíthatók.
Az okostelefonok és tabletek elterjedésével párhuzamosan a kisebb-nagyobb gyártók extra funkciókat kínáló kiegészítői is megszaporodtak a piacon. Napjainkban egyre több okos eszköz jelenik meg a piacon. A wearable tech, vagyis a viselhető, testen hordható technológia a legmenőbb kifejezés manapság. Válogatott, minőségi, egyedi és exkluzív hordható okos kütyük, hangszórók, fej és fülhallgatók, tokok, táskák kaphatók az iCentre More üzletben, ahol szakértő kollegáink állnak rendelkezésre
- mondta el Felker Noémi, az iCentre country managere.
Rengeteg okos eszköz van már az embereknél, kevés lehetőség van azonban találkozni a technikai újdonságokkal élőben, pedig jó kézbe fogni, megnézni, tanácsot kérni egy szakembertől arról, hogy mit tud az adott termék. Itt mindent meg lehet nézni és ki lehet próbálni. Az iCentre üzletekhez hasonlóan itt is csak olyan eszközöket válogattak ki árusításra, amelyeket könnyű használni.
A boltról és a termékekről, amibe beletartoznak a
- por-és cseppálló BeoPlay bluetooth hangszórók,
- a Bowers & Wilkins vezeték nélküli Zeppelin hangsugárzói,
- a Fitbit aktivitásmérői és okos mérlegei,
- az iHealth vércukor- és vezeték nélküli vérnyomásmérője,
- a GION limitált darab számú, bőrből készült táskái,
- a Bling My Thing tokjai,
- a Digitsole Warm Series fűthető talpbetétek,
- Sengled okos izzók,
- iBaby mozgásérzékelő, infra, vezeték nélkül működő, iOS eszközökkel kompatibilis kamerája
- és az iPhone-hoz csatlakoztatható tárhely, a Leef
Disclaimer: az iCentre az Appleblog feat. Almalé és Kungfu partnere