Miközben a globális okostelefonpiac a feltörekvő gazdaságoknak köszönhetően hat százalékkal nőtt a szeptemberi negyedévben, az Apple piaci részesedése 13,6 %-ról 12,1-re csökkent tavalyhoz képest a gyenge kínai eladásoknak köszönhetően. Eközben az Android 84,1-ről 87,5-re javított, míg a többiek (Windows, Tizen, stb.) szelete 2,3%-ról 0,3-ra zsugorodott. Ennek ellenére azért nem kell annyira félteni a céget.

Friss elemzések szerint ugyanis Cupertino a teljes piac profitjának több, mint száz százalékát könyvelhette el.

Hogy mégis mi ez a nettó zagyvaság? Nem azt jelenti, hogy nem tudunk számolni, hanem azt, hogy az azonos időszakban több nagy gyártó veszteséges volt. A távoli második helyen a Samsung áll a haszon 0,9 százalékával, míg pl. az LG és a HTC komoly mínuszban volt.

Ez az eredmény önmagában is fegyvertény lenne, de a csökkenő piaci részesedést figyelembe véve még komolyabb teljesítmény. Persze más számokban a Samsung diadalmaskodott - a negyedévben eladott készülékek mintegy 21,7 százalékán volt a koreaiak logója, 13,7 százalékkal az Apple a második, míg a harmadik helyet a Huawei csípte meg 9,7-tel.

A becslések egyébként nagyjából egybevágnak az IDC piackutatócég októberi jelentésével, ami egyébként arra is kitér, hogy a Samsung szokásosnál jóval alacsonyabb részesedése (két éves mélypontról beszélünk) nagyban köszönhető a Galaxy Note 7 botránynak és visszahívásoknak (mit nem mond, nem igaz?). Tavalyhoz képest a negyedéves profitjuk is padlógázos lejtmenetben, 2015Q3-hoz képest 96 százalékos visszaesést könyvelhetett el a mobilszegmensük.